A közoktatás politikai kérdéssé avanzsálódott? Ezzel évtizedekre beszűkülhetnek a munkaerő piaci és továbbtanulási lehetőségek a diákok számára. A háztartás-ökonómia-biológia-kémia-fizika-földrajz=természetismeretként él tovább, a vizuális kultúra + informatika + technika =digitális kultúra néven, így 30 órára csökken a heti óraszám. de mi lesz az ára? Ezen tárgyak tanulása során a tanuló gyakran találkozik olyan tartalmakkal, amelyek más tantárgyakon belül is megjelennek. A határtudományok átfedése a hétköznapokban is fellelhető, a művelt ember egyben polihisztor, aki átlátja a természeti törvényeket. Erős a kémia kapcsolódása a fizikával, a biológiával, a matematikával és a földrajzzal. Egyik tárgy előfeltétele a másiknak. A földrajzi és kémiai ismeretek szükséges előfeltételei a biológiai ismeretek megértésének, ami az egészségügy alapja, vagy a matematikai ismeretek a fizikai és kémiai összefüggéseknek. Kémia és rajz nélkül nincs vizuális kultúra vagy képzőművészet. Aligha képzelhető el a releváns problémák megoldása, vagy az életszerű helyzetek helyes értékelése ezen ismeretek nélkül. A hétköznapi életben empirikusan megszerzett ismeretek megértése, fogalomalkotása és a komplex rendszerek átlátása nem lehetséges. A környezeti életünkben a racionális életvezetés háztartásökonómia vagy a kémia nélkül elképzelhetetlen és megérthetetlen, mint ahogy a táplálkozás és az energiagazdálkodás sem képzelhető el.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése