----------------------------
Kérjen be egy számot, majd írja ki eddig a számig az összes prímszámot!
----------------------------
import extra.*;
public class Gyak1_6{
public static void main(String[]args){
int a, hatar;
boolean prim;
hatar=Console.readInt("Meddig: ");
for(a=2;a<=hatar;a++){
prim=true;
for(int i=2; i<=Math.sqrt(a)&prim; i++)
if(a%i==0) prim=false;
if(prim) System.out.print(a+" ");
}
}
}
----------------------------
Írjuk ki a tökéletes számokat (osztóinak összege kivéve magát a számot megegyezik
a számmal, pl. 6) N-ig a képernyőre!
------------------------------
import extra.*;
public class Gyak1_7{
public static void main(String[]args){
int n=Console.readInt("N: ");
for(int i=1;i<=n;i++){
int osszeg=0;
for(int j=1;j<=i/2;j++)
if(i%j==0) osszeg+=j;
if(osszeg==i)
System.out.println(i+" ");
}
}
}
----------------------------
Gömb felszíne és térfogata!
----------------
import extra.*;
public class Gyak1_1{
public static void main(String [] args){
double r, f, v;
r = Console.readDouble("A gomb sugara: ");
f = 4 * r * r * Math.PI;
v = 4 * Math.pow(r,3) * Math.PI / 3;
//vagy: v = 4 * r *r * r * Math.PI / 3;
System.out.println("A gomb felszine: " + f);
System.out.println("A gomb terfogata: " + v);
}
}
----------------------------
Adott pénzösszeget kap, írja ki, hogy milyen címletekben lehet minimális
számú pénzzel kifizetni úgy, hogy 5000, 1000, 500, 100-as cimletek vannak!
-----------------------
import extra.*;
public class Gyak1_2{
public static void main(String[] args){
int cimlet1=5000, cimlet2=1000, cimlet3=500, cimlet4=100;
int db1, db2, db3, db4;
int osszeg=Console.readInt("A penzosszeg: ");
db1=osszeg/cimlet1;
osszeg%=cimlet1;
db2=osszeg/cimlet2;
osszeg%=cimlet2;
db3=osszeg/cimlet3;
osszeg%=cimlet3;
db4=osszeg/cimlet4;
System.out.println(cimlet1+": "+db1+" db");
System.out.println(cimlet2+": "+db2+" db");
System.out.println(cimlet3+": "+db3+" db");
System.out.println(cimlet4+": "+db4+" db");
}
}
----------------------------
Kap két számot hasonlítsa össze,írja ki melyik a nagyobb vagy kisebb vagy egyenlő!
----------------------
import extra.*;
public class Gyak1_3 {
public static void main(String[] args) {
long fizFonok = Console.readLong("Fonokenek fizetese: ");
long fizSajat = Console.readLong("On fizetese: ");
if (fizFonok > fizSajat)
System.out.println("A fonok fizetese nagyobb, ez nem meglepo!");
else if (fizFonok < fizSajat)
System.out.println("Tobbet keresek, mint a fonok!");
else
System.out.println("Ugyanannyit keresek, mint a fonok!");
}
}
----------------------------
Ezen a héten mennyi kalóriát fogyasztottunk az egyes napokon.
összesen és átlagosan!
----------------------------
import extra.*;
public class Gyak1_4 {
public static void main(String[] args) {
int osszes=0;
double atlag;
for(int i=1;i<=7;i++)
osszes+=Console.readInt(i+". napi kaloriafogyasztas: ");
atlag=osszes/7.;
System.out.println("Heti kaloriafogyasztas: "+osszes);
System.out.println("Napi atlag: "+atlag);
}
}
----------------------------
Olvasson be osztályzatokat 0 végjelig, majd számolja meg, hány 5-ös volt közöttük, és az átlagot!
-----------------------------
import extra.*;
public class Gyak1_5 {
public static void main(String[] args) {
int jegy,sum=0,n=0,jeles=0;
double atlag;
jegy=Console.readInt("Jegy: ");
while(jegy!=0){
sum+=jegy;
n++;
if(jegy==5) jeles++;
jegy=Console.readInt("Jegy: ");
}
atlag=1.0*sum/n;
System.out.println("Jelesek szama: "+jeles);
System.out.println("A jegyek atlaga: "+atlag);
}
}
----------------------
Készítsen egy KaveAutomata osztályt, melynek adatai: kávémárka, ár (Ft/dl), a tartályban lévő mennyiség,
a tartály kapacitása. A konstruktor paramétereken keresztül inicializálja a fajtát, az árat és a kapacitást,
a tartály legyen tele. Készítse el az alábbi metódusokat:
- beállító és lekérdező metódusok az árra.
- vesz: paraméterként adhatjuk meg, hogy hány dl-t veszünk, visszatérési érték a fizetendő összeg.
Ha nincs a venni kívánt mennyiség a tartályban, akkor -1 legyen a visszatérési érték.
- feltölt: tele tölti a tartályt, visszatérési értéke a betöltött mennyiség.
- toString: az összes adat kiírására.
A vezérlő KaveProgram osztályban hozzon létre egy KaveAutomata osztályú objektumot, majd szimulálja a működését.
----------------------------
import extra.*;
class KaveAutomata{
private String marka;
private double ar;
private double mennyiseg;
private double kapacitas;
public KaveAutomata(String marka, double ar, double kapacitas){
this.marka = marka;
this.ar = ar;
this.kapacitas = kapacitas;
mennyiseg = kapacitas;
}
/* vagy
public KaveAutomata(String aMarka, double aAr, double aKapacitas){
marka = aMarka;
ar = aAr;
kapacitas = aKapacitas;
mennyiseg = kapacitas;
}
*/
public double getAr(){
return ar;
}
public void setAr(double ar){
this.ar = ar;
}
//a feledatspecifikációban nem szereplő plussz metódus
public double getMennyiseg(){
return mennyiseg;
}
public double vesz(double menny){
if (menny<=mennyiseg){
mennyiseg-=menny;
return menny*ar;
}
else{
return -1;
}
}
public double feltolt(){
double kell=kapacitas-mennyiseg;
mennyiseg=kapacitas;
return kell;
}
public String toString(){
return "\nMarka: "+marka+"\nAr: "+ar+"\nKapacitas: "+kapacitas+
" Mennyiseg: "+mennyiseg;
}
}
public class KaveProgram{
private KaveAutomata automata;
public KaveProgram(){
automata = new KaveAutomata("Omnia",100,50);
}
public void vezerel(){
double fiz;
do{
fiz = automata.vesz(Console.readDouble("Hany decit: "));
if (fiz!=-1){
System.out.println(fiz+" Ft-ot kell fizetnie");
}else{
System.out.println("Nincs annyi");
}
System.out.println(automata);
}while(automata.getMennyiseg()>1);
System.out.println("Feltoltes "+automata.feltolt()+" dl");
}
public static void main(String[] args) {
KaveProgram kaveProgram = new KaveProgram();
kaveProgram.vezerel();
}
}
---------------------------------------------------
Forma 1 autóversenypályát akarjuk szimulálni. Készítsen egy Auto osztályt, melynek adatai:
rendszám, x pozíció, y pozíció, szög. A konstruktor paramétereken keresztül inicializálja
a rendszámot, x pozíciót, y pozíciót, a szöget állítsa 0-ra. Készítse el az alábbi metódusokat:
- beállító és lekérdező metódusok a rendszámra.
- megy: az autó az aktuális irányában a paraméterként megadott távolságot tegye meg.
- fordul: a paraméterként megadott szöggel forduljon el.
- toString: a rendszám és a pozíció kiírására.
A vezérlő Terepasztal osztályban hozzon létre két Auto osztályú objektumot, majd szimulálja azok működését.
---------------------------------------------------
class Auto{
private String rendszam;
private int x, y, iranyszog;
public Auto(String rendszam, int x, int y){
this.rendszam = rendszam;
this.x = x;
this.y = y;
iranyszog = 0;
}
public void setRendszam(String aRendszam){
rendszam = aRendszam;
}
public String getRendszam(){
return rendszam;
}
public void megy(int tav){
x += tav * Math.cos(Math.toRadians(iranyszog));
y += tav * Math.sin(Math.toRadians(iranyszog));
}
public void fordul(int szog){
iranyszog += szog;
}
public String toString(){
return rendszam+" pozicioja: ("+x+", "+y+")";
}
}
public class Terepasztal{
private Auto auto1, auto2;
public Terepasztal(){
auto1 = new Auto("ABC123",10,20);
auto2 = new Auto("XYZ123",0,0);
}
public void vezerel(){
System.out.println(auto1+"\n"+auto2+"\n");
auto1.megy(10);
System.out.println(auto1+"\n"+auto2+"\n");
auto1.fordul(30);
System.out.println(auto1+"\n"+auto2+"\n");
auto1.megy(20);
System.out.println(auto1+"\n"+auto2+"\n");
auto2.fordul(150);
System.out.println(auto1+"\n"+auto2+"\n");
auto2.megy(20);
System.out.println(auto1+"\n"+auto2+"\n");
}
public static void main(String [] args){
Terepasztal terepasztal = new Terepasztal();
terepasztal.vezerel();
}
}
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése