2019. február 28., csütörtök

Tanóra szervezése, digitális eszközökkel

A digitális taneszközöket minden tanórán használhatjuk, aminek feltétele a digitális tananyagok létrehozása. A tanulók akár saját okos eszközeiket is bevonhatják az órai munkába. Az IOT eszközöket és a szoftvereket integrálni kell az oktatási folyamatba. A tömegkommunikáció, az internet révén rengeteg vizuális hatás éri a diákokat, és az információkat többnyire vizuális úton szerző gyerekek gyorsabban tanuzlnak. Meg kell keresni a tanárnak hogyan tudja a leghatékonyabban támogatni az oktatást. Szinte minden tanári és tanulói kooperáció segíthető számítógéppel és szoftverrel.  A cél felkelteni az érdeklődésüket, és fejleszteni a kompetenciájukat. A multimédia integrálása többirányú érzékelési lehetőség (álló- és mozgókép, ábra, szöveg és hang együtt szerepel egy tananyagrész feldolgozásánál). Jelen van az interaktív: konstruktív tanulási környezet, szituatív tanulás és a tanulói igényekhez könnyen alakítható környzet, valamint a feladatok és a megoldások alakíthatók formálhatók. Anyaggyűjtés kulcsszavak alapján (szöveg és kép keresése), megtalált információk rendszerezése szempontok alapján, feldolgozás csoportmunkában (szövegszerkesztés, prezentáció, animáció készítése), a csoportmunka során számítógépes kommunikáció alkalmazása,
– a feladat megoldásának bemutatása. A digitális tanítás és tanulás olyan anyagrészeknél a leghatékonyabb, amelyek kép- és hangillusztráció igényesek, sok önállóan végezhető feladatot tartalmaznak, és az azonnali visszajelzés szükséges a továbbhaladáshoz, nem igénylik vagy csak minimálisan a tanári magyarázatot.
Elérhető online oldalak
https://scratch.mit.edu/
https://minecraft.net/en-us/
https://kodu.hu/
https://code.org/
https://www.codecademy.com/
https://www.khanacademy.org/
https://www.greenfoxacademy.com/
https://progmatic.hu/
https://www.redmenta.com/
https://learningapps.org/
https://classroom.google.com/
https://kahoot.com/
http://www.okosdoboz.hu/
https://www.sutori.com/
https://education.smarttech.com/products/notebook
https://www.netacad.com/
https://tka.hu/

Az oktatásban egyre gyakoribb az LCMS (Learning Content Management System) azaz
tanulásirányító és tartalomkezelő rendszer alkalmazása. Fontos szempont a könnyű kezelhetőség és a használhatóság, barátságos felhasználói felület. Külön kell választanom az online elérhető rendszereket és a telepítést igénylő ingyenes felületeket, nyílt forráskóddal rendelkeznek és van lehetőség a nyelvi beállításra. Egyszerre instruktív és konstruktív ami rugalmasságának köszönhető.
 Moodle,
ATutor
Ilias
Claroline


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése