A következő C++ program véletlenszerűen kisorsolja a
Skandináv lottó 7 számát 1 és 35 között, ami megfelel a játék szabályainak: A #include "parancs" (valójában előfeldolgozói irányelv) a C++-ban arra szolgál, hogy a megadott fájl tartalmát beilleszti a kód azon pontjára, ahol az irányelvet írjuk. Két fő alakja van: #include "fájlnév" és #include <fájlnév>, ahol a stíluskülönbség a keresési helyre vonatkozik. A C++ objektum-orientált (OO) programozása azt jelenti, hogy a programok egyedi jellemzőkkel rendelkező, önmagukban is működőképes programrészekből, az úgynevezett objektumokból épülnek fel, amelyek magukban foglalják az adatokat és a velük kapcsolatos műveleteket. A C++ nyelvben az OO-t olyan elvek támogatják, mint az adatrejtés (encapsulation), a virtuális függvények (virtual functions), az operátor-túllövésezés (operator overloading) és a sablonok (templates), a C++ pedig mindezeket az ANSI C-hez képest kiterjesztve lehetővé teszi az öröklődést és más OO-mechanizmusokat.
Közművelődés, kultúra, oktatás, könyvtár, pedagógia, műszaki informatika, számítástechnika
2025. szeptember 10., szerda
Írjon c++ -ban programot ami kisorsolja a skandináv lottó következő számait
#include <iostream>
#include <vector>
#include <algorithm>
#include <random>
#include <chrono>
int main() {
const int MIN = 1;
const int MAX = 35;
const int NUM_COUNT = 7;
// Számok listája 1-től 35-ig
std::vector<int> numbers;
for (int i = MIN; i <= MAX; ++i) {
numbers.push_back(i);
}
// Véletlenszám-generátor aktuális idő alapján
unsigned seed = std::chrono::system_clock::now().time_since_epoch().count();
std::shuffle(numbers.begin(), numbers.end(), std::default_random_engine(seed));
// Az első 7 szám lesz a kihúzott
std::cout << "A Skandináv lottó következő számai: ";
for (int i = 0; i < NUM_COUNT; ++i) {
std::cout << numbers[i] << (i < NUM_COUNT - 1 ? ", " : "\n");
}
return 0;
}
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése