2018. június 8., péntek

Adat bekérés Jávában

Bekért számok összege;
import java.util.Scanner;

public class Main {
    public static void main(String[] args) {
        Scanner in = new Scanner(System.in);
        int szam = 0;
        int osszeg = 0;
        do {
            System.out.print("Adjon meg egy számot vagy kérje az összeget 0-val!\n");
            String szamString = in.nextLine();
            szam = Integer.parseInt(szamString);
            osszeg += szam;
        } while (szam != 0);
    System.out. println("Az összeg: " + osszeg);
    }
}
 
Bekért számok maximuma;

import java.util.Scanner;

public class Main {
    public static void main(String[] args) {
    Scanner in = new Scanner(System.in);
    int szam = 0;
    int maximum = 0;
    do {
        System.out.print("Adjon meg egy számot vagy kérje a maximumot 0-val!\n");

        String szamString = in.nextLine();
        szam = Integer.parseInt(szamString);
        if(szam > maximum){

           maximum = szam;

        }
    } while (szam != 0);
    System.out. println("Maximum: " + maximum);
    }
}

Kérje be a főnöke fizetését, aztán a sajátját. Hasonlítsa össze a két fizetés:
írjon ki egy-egy megjegyzést, ha a főnöke fizetése nagyobb, ha a sajátja nagyobb,
illetve ha egyenlő!

import extra.*;

public class Gyak2_1 {
  public static void main(String[] args) {
    int fizFonok = Console.readInt("Fonokenek fizetese: ");
    int fizSajat = Console.readInt("On fizetese: ");
    if (fizFonok > fizSajat)
      System.out.println("A fonok fizetese nagyobb, ez nem meglepo!");
    else if (fizFonok < fizSajat)
      System.out.println("Tobbet keresek, mint a fonok! Mi van itten?");
    else
      System.out.println("Ugyanannyit keresek, mint a fonok!");
  }
}

----------------------------

Kérjen be egy egész óra értéket. Ha a szám nem 0 és 24 óra között van, akkor adjon
hibaüzenetet, egyébként köszönjön el a program a napszaknak megfelelően! 4-9: Jó
reggelt!, 10-17: Jó napot!, 18-21: Jó estét!, 22-3: Jó éjszakát!

import extra.*;

public class Gyak2_2 {
  public static void main(String[] args) {
    int ora = Console.readInt("Ora: ");
    if (ora<0 || ora>24)
      System.out.println("Ez nem ora!");
    else if (ora>=4 && ora<=9)
      System.out.println("Jo reggelt!");
    else if (ora>=10 && ora<=17)
      System.out.println("Jo napot!");
    else if (ora>=18 && ora<=21)
      System.out.println("Jo estet!");
    else
      System.out.println("Jo ejszakat!");
  }
}

----------------------------

Kérjük be, hogy a héten mennyi kalóriát fogyasztottunk az egyes napokon. Írjuk ki az
összes kalóriafogyasztásunkat, valamint a napi átlagot!

import extra.*;
public class Gyak2_3{
  public static void main(String[]args){
    int sum=0;
    double atlag;
    for(int i=1;i<=7;i++)
      sum+=Console.readInt("A(z) "+i+". napi kaloria fogyasztas: ");
    atlag=sum/7.0;
    System.out.println("az atlag: "+atlag);
  }
}

----------------------------

Kérjen be egy egész számot, és állapítsa meg, hány 0 jegy szerepel benne!

import extra.*;
public class Gyak2_4{
  public static void main(String[]args){
    int a,n=0;
    a=Console.readInt("A szam: ");
    do{
      if(a%10==0) n++;
      a/=10;
    }while(a!=0);
    System.out.println(n);
  }
}

----------------------------
Írja meg a következő eljárásokat:
a, Kiír egy adott hosszúságú, adott karakterekből álló sort!
b, Konzolra írja a megadott értékhatárok közötti páros számokat!

class Gyak5_1{
 
  public static void sor(int hossz, char kar){
    for(int i=1; i<=hossz; i++)
      System.out.print(kar);
    System.out.println();
  }

  public static void parosok(int also,int felso){
    if (also%2==1) also++;
    for(int i=also; i<=felso; i+=2)
      System.out.print(i+"  ");
    System.out.println();
  }
 
  public static void main(String[]args){
    sor(33,'*');
    parosok(3,32);
  }
}

----------------------------

Írja meg a következő függvényeket:
a, A kör sugarából kiszámolja a kör kerületét!
b, Megadja, hogy a megadott szám pozitív-e!
c, Megadja két egész szám közötti összes egész szám összegét (a határokat is beleértve)!

import extra.*;
public class Gyak5_2{
 
  public static double kerulet(double r){
    return 2*r*Math.PI;
  }
 
  public static boolean pozitiv(int szam){
    return szam>0;
  }
 
  public static long osszeg(int alsoHatar, int felsoHatar) {
    long osszeg = 0;
    for(int i=alsoHatar; i<=felsoHatar; i++)
      osszeg += i;
    return osszeg;
  } 

  public static void main(String[]args){
    double r=Console.readDouble("Sugar: ");
    System.out.println("A kor terulete: "+kerulet);
  
    int b=Console.readInt("Szam: ");
    if(pozitiv(b))
      System.out.println("pozitiv");
    else
      System.out.println("nem pozitiv");
    System.out.println();
    System.out.println("1 és 100 kozotti szamok osszege: "+ osszeg(1,100));
  }
}

============================================

Kérje be egy telek oldalait méterben! Írja ki a telek területét négyszögölben
(1 négyszögöl=3,6m2)! Ha a telek 100 négyszögölnél kisebb, akkor írja ki,
hogy túl kicsi!

import extra.*;

public class Hf1 {
  public static void main(String[] args) {
    int szel  = Console.readInt("Telek szelessege(m): ");
    int hossz = Console.readInt("Telek hosszusaga(m): ");

    double ter = szel * hossz / 3.6;
    System.out.println("Terulet: "+ter+" negyszogol");
    if (ter<100)
      System.out.println("A telek tul kicsi!");
  }
}

----------------------------
Kérjen be egy évszámot! Ha a beütött szám negatív, adjon hibajelzést, ha nem,
állapítsa meg, hogy az évszám osztható-e 17-tel, vagy nem!

import extra.*;

public class Hf2 {
  public static void main(String[] args) {
    int evszam = Console.readInt("Evszam: ");
    if (evszam < 0)
      System.out.println("Negativ, nem jo evszam!");
    else {
      if (evszam%17==0)
        System.out.println(evszam + " oszthato 17-tel.");
      else
        System.out.println(evszam + " nem oszthato 17-tel.");
    }
  }
}

----------------------------

Kérjen be egy egyjegyű, nem negatív számot! Írja ki a szám szöveges formáját
(egy, kettő, stb.)!

import extra.*;

public class Hf3 {
  public static void main(String[] args) {
    int szam = Console.readInt("Egyjegyu nem negativ szam: ");
    String szoveg = "";
    switch (szam) {
      case 0: szoveg = "nulla"; break;
      case 1: szoveg = "egy"; break;
      case 2: szoveg = "ketto"; break;
      case 3: szoveg = "harom"; break;
      case 4: szoveg = "negy"; break;
      case 5: szoveg = "ot"; break;
      case 6: szoveg = "hat"; break;
      case 7: szoveg = "het"; break;
      case 8: szoveg = "nyolc"; break;
      case 9: szoveg = "kilenc"; break;
    }
    System.out.println(szam+" = "+szoveg);
 
  }
}

----------------------------

Kérjen be egy határszámot, majd írja ki eddig a számig az összes prímszámot!

import extra.*;
public class Hf4{
  public static void main(String[]args){
    int a, hatar;
    boolean prim;
    hatar=Console.readInt("Meddig: ");
    for(a=2;a<=hatar;a++){
      prim=true;
      for(int i=2; i<=Math.sqrt(a)&prim; i++)
        if(a%i==0) prim=false;
      if(prim) System.out.print(a+"  ");
    }
  }
}

----------------------------

Kérjünk be karaktereket * végjelig. Írjuk ki, hány nagybetűt, kisbetűt, számjegyet
ill. egyéb karaktert ütöttünk be!

import extra.*;
public class Hf5{
  public static void main(String[]args){
    char kar;
    int nb=0,kb=0,szj=0,egyeb=0;
    kar=Console.readChar("A karakter: ");
    while(kar!='*'){
      if('A'<=kar & kar<='Z')
        nb++;
      else if('a'<=kar & kar<='z')
        kb++;
      else if('0'<=kar & kar<='9')
        szj++;
      else
        egyeb++;
     
      kar=Console.readChar("A karakter: ");
    }
    System.out.println("Nagybetu: "+nb);
    System.out.println("Kisbetu: "+kb);
    System.out.println("Szamjegy: "+szj);
    System.out.println("Egyeb: "+egyeb);
  }
}

----------------------------

Készítsen pénzbedobó automatát. Először kérje be a bedobandó összeget. Az automata
csak 10, 20, 50, 100 Ft-os érmét fogadjon el. Az automata tájékoztasson, hogy mennyi
pénzt kell még bedobnunk, ill. túlfizetés esetén közölje a visszajáró összeget.

import extra.*;
public class Hf6{
  public static void main(String[]args){
    int be, marad;
    marad=Console.readInt("A bedobando osszeg: ");
    do{
      be=Console.readInt("Dobjon be egy ermet (meg "+marad+" Ft kell):");
      if (be==10 | be==20 | be==50 | be==100)
        marad-=be;
    }while(marad>0);
    System.out.println("Visszajar "+ -marad +"Ft");
  }
}

-----------------------------
Írja meg a következő eljárást:
Egy adott szélességű és magasságú tömör téglalapot rajzol a konzolra a megadott
karakterekkel! Például a teglalap(5,2,’@’); hívásának eredménye:
@@@@@
@@@@@

class Hf7{
 
  static void sor(int hossz, char kar){
    for(int i=1; i<=hossz; i++)
      System.out.print(kar);
    System.out.println();
  }

  static void teglalap(int hossz, int magassag, char kar){
    for(int i=1; i<=magassag; i++)
      sor(hossz, kar);
  }
 
  public static void main(String[]args){
    teglalap(40,5,'A');
  }
}

----------------------------

Írja meg a következő függvényeket:
a, Visszaadja egy szám kétszeresét!
b, Megadja, hogy a paraméterként megadott karakter benne van-e a szintén paraméterként
megadott tartományban (alsó határ, felső határ)!
Hívása pl: if (benne('a','z',kar))...
c, Kiszámítja egy szám egész hatványát
d, Eldönti egy számról, hogy az prím-e!

import extra.*;
public class Hf8{
 
  static int duplaz(int szam){
    return szam*2;
  }
 
  static boolean benne(char also, char felso, char kar){
    return also<=kar & kar <=felso;
  }
 
  static double hatvany(double alap, int kitevo){
    double h=1;
    for(int i=1; i<=kitevo; i++)
      h*=alap;
    return h;
  }

  static boolean prim(int szam){
    boolean p=true;
    for(int i=2; i<=Math.sqrt(szam)&p; i++)
      if(szam%i==0) p=false;
    return p;
  }

  public static void main(String[]args){
    int a=Console.readInt("Kerek egy szamot: ");
    System.out.println("A ketszerese: "+duplaz(a));
   
    char k=Console.readChar("A karakter: ");
    char ah=Console.readChar("Also hatar: ");
    char fh=Console.readChar("Felso hatar: ");
    if (benne(ah,fh,k))
      System.out.println("Benne van");
    else
      System.out.println("Nincs benne");
     
    System.out.println(hatvany(2.5,3));
    System.out.println();

    System.out.println("100-ig a primszamok:");
    for(int i=3;i<=100;i++)
      if(prim(i)) System.out.print(i+"  ");
  }
}

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése