2018. szeptember 19., szerda

Változók deklarálása

A változó neve a programunkon belül minden esetben a benne tárolt értéket jelenti. Ahol a változó nevét a programba illesztjük, ott az abban tárolt értéket fogja felhasználni. A változó típussal, névvel és értékkel rendelkezik. A típus azt határozza meg, hogy milyen jellegű értéket tárolhatunk az adott változóban. A primitív változók alapvetően négyféle típusúak lehetnek, egy-egy konkrét példával:

public class Auto
{
  public static void main( String[] args )
  {
    int fokozat;
    double sebesseg;
    char szinkod;
    boolean metal;

    System.out.println("Ez egy virtualis auto.");

    fokozat = 4;
    sebesseg = 48.6;
    szinkod = 'R';
    metal = true;

    System.out.println( "Az auto sebessegfokozata: "+fokozat );
    System.out.println( "Az auto pillanatnyi sebessege: "+sebesseg );
    System.out.println( "Az auto szinkodja: "+szinkod );
    System.out.println( "Az auto metalszinu: "+metal );
  }
}

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése