Powerpoint: Műveletek diákkal (diák átrendezése, másolása, törlése, összefűzése,
diarendező).új dia diák újbóli használata, tallózás dia beszúrása fájlból.
Ismétlés Dia szövegszerkesztés formázás
A középpontban mindig a tartalomnak kell állnia. Ezért nem jó, ha a diaképek zsúfoltak, a vetítés gyors vagy lassú, vagy ha hosszú a diasorozat.
A diasorozat hossza ne haladja meg a 10-15 képkockát. Ez a mennyiség kb. 1,5 órányi anyagot jelent. Ennél hosszabb ideig a hallgatóság nem képes egyfolytában figyelni. Ha mégis úgy érezzük, hogy az anyag ennél hosszabb diasorozatot igényel, akkor bontsuk fel 10-15 diánként részekre, és több előadás keretében mutassuk be.
A diára ne írjunk fel minden szót, hanem törekedjünk tömören megfogalmazni a lényeget. A túl sok szöveg vagy kép nehezíti az áttekintést, érthetőséget, ezért fárasztó. A diasorozat az előadás segédeszköze maradjon, ne az legyen az előadás.
A diasorozat legyen egységes. Egy sorozaton belül ne változtassuk gyakran a hátteret, effektusokat (hang, kép, a diákközti váltás, stb …), mert eltereli a hallgatóság figyelmét a lényegről. Az effektusok feladata az, hogy az előadásra irányítsák a figyelmet, kihangsúlyozzák, kiemeljék a lényeget, nem az, hogy minden effektust kipróbáljunk egy előadás alatt.
Ne legyen 1-1 dián egynél több mozgókép, mert nem képes az ember egyszerre azt is befogadni, és még az előadásra is figyelni.
A diasorozat sebességét beállíthatjuk az előadás üteméhez viszonyítva, kihasználva a POWER POINT adta lehetőségeket.
Vegyük figyelembe azt, hogy az előadást valószínűleg szállítani fogjuk magunkkal, tehát túl sok kép, vagy mozgókép több memóriát igényel majd.
Előadásunkat lehet, hogy más is el szeretné olvasni, vagy használni, esetleg mi néhány év múlva újra szeretnénk használni. Épp ezért, hasznos ha mellékelünk a diákhoz leírásokat, az előadás szövegét is, amire a POWER POINT szintén nyújt lehetőséget ( Jegyzet ablaktábla).
A bemutató könnyebb követhetősége érdekében emlékeztetőt készíthetünk a diák kisméretű változatának felhasználásával, amelyekről egy oldalra kettőt, hármat vagy hatot nyomtathatunk.
Figyelemfelkeltés
Az óra célja
Előzetes ismeret
Új ismeret prezentálása szemléltetés digitalizáló tábla powerpoint
Fontos szempontok: Lényegkiemelés, kontraszt, releváns információ
Csoportbontás Készítsünk 5 diából álló prezentációt ami jól szemlélteti a témát
5 cédula
1-kedvenc kutyám (pl.magyar vizsla),
2-kedvenc játékom (pl.Battlefield),
3-kedvenc autóm a (pl.Porshe),
4-kedvenc focistám (pl.Lionel Messi vagy Cristiano Ronaldo)
5-kedvenc filmem a (pl.Bosszúállók: Végjáték)
Ha elkészült be kell mutatni reflekciók!
Új ismeret elemzése
- új dia beszúrása
-cseréjünk fel 2-3 diát egérrel
-átrendezés ctrl x ctrl v
-sorrend csere
-újra felhasználás
- összefűzés új dia, diák újbóli haszbálata, tallózás ,dia beszúrása fileból
Diába Beszúrás objektum -
Fogalomalkotás, Modellezés, Tanultak alkamazása, Visszacsatolás
Óra összefoglalás
Értékelés
Házifeladat
http://altisk-karcag.hu/tananyagok/Informatika_tananyagok/www.kovats-karcag.sulinet.hu/elokeszito/informatika_tananyagok.html
diarendező).új dia diák újbóli használata, tallózás dia beszúrása fájlból.
Ismétlés Dia szövegszerkesztés formázás
A középpontban mindig a tartalomnak kell állnia. Ezért nem jó, ha a diaképek zsúfoltak, a vetítés gyors vagy lassú, vagy ha hosszú a diasorozat.
A diasorozat hossza ne haladja meg a 10-15 képkockát. Ez a mennyiség kb. 1,5 órányi anyagot jelent. Ennél hosszabb ideig a hallgatóság nem képes egyfolytában figyelni. Ha mégis úgy érezzük, hogy az anyag ennél hosszabb diasorozatot igényel, akkor bontsuk fel 10-15 diánként részekre, és több előadás keretében mutassuk be.
A diára ne írjunk fel minden szót, hanem törekedjünk tömören megfogalmazni a lényeget. A túl sok szöveg vagy kép nehezíti az áttekintést, érthetőséget, ezért fárasztó. A diasorozat az előadás segédeszköze maradjon, ne az legyen az előadás.
A diasorozat legyen egységes. Egy sorozaton belül ne változtassuk gyakran a hátteret, effektusokat (hang, kép, a diákközti váltás, stb …), mert eltereli a hallgatóság figyelmét a lényegről. Az effektusok feladata az, hogy az előadásra irányítsák a figyelmet, kihangsúlyozzák, kiemeljék a lényeget, nem az, hogy minden effektust kipróbáljunk egy előadás alatt.
Ne legyen 1-1 dián egynél több mozgókép, mert nem képes az ember egyszerre azt is befogadni, és még az előadásra is figyelni.
A diasorozat sebességét beállíthatjuk az előadás üteméhez viszonyítva, kihasználva a POWER POINT adta lehetőségeket.
Vegyük figyelembe azt, hogy az előadást valószínűleg szállítani fogjuk magunkkal, tehát túl sok kép, vagy mozgókép több memóriát igényel majd.
Előadásunkat lehet, hogy más is el szeretné olvasni, vagy használni, esetleg mi néhány év múlva újra szeretnénk használni. Épp ezért, hasznos ha mellékelünk a diákhoz leírásokat, az előadás szövegét is, amire a POWER POINT szintén nyújt lehetőséget ( Jegyzet ablaktábla).
A bemutató könnyebb követhetősége érdekében emlékeztetőt készíthetünk a diák kisméretű változatának felhasználásával, amelyekről egy oldalra kettőt, hármat vagy hatot nyomtathatunk.
Figyelemfelkeltés
Az óra célja
Előzetes ismeret
Új ismeret prezentálása szemléltetés digitalizáló tábla powerpoint
Fontos szempontok: Lényegkiemelés, kontraszt, releváns információ
Csoportbontás Készítsünk 5 diából álló prezentációt ami jól szemlélteti a témát
5 cédula
1-kedvenc kutyám (pl.magyar vizsla),
2-kedvenc játékom (pl.Battlefield),
3-kedvenc autóm a (pl.Porshe),
4-kedvenc focistám (pl.Lionel Messi vagy Cristiano Ronaldo)
5-kedvenc filmem a (pl.Bosszúállók: Végjáték)
Ha elkészült be kell mutatni reflekciók!
Új ismeret elemzése
- új dia beszúrása
-cseréjünk fel 2-3 diát egérrel
-átrendezés ctrl x ctrl v
-sorrend csere
-újra felhasználás
- összefűzés új dia, diák újbóli haszbálata, tallózás ,dia beszúrása fileból
Diába Beszúrás objektum -
Fogalomalkotás, Modellezés, Tanultak alkamazása, Visszacsatolás
Óra összefoglalás
Értékelés
Házifeladat
http://altisk-karcag.hu/tananyagok/Informatika_tananyagok/www.kovats-karcag.sulinet.hu/elokeszito/informatika_tananyagok.html
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése