2020. szeptember 2., szerda

A java programozás elmélete

Public class Kossz{
public static void main (String[] args){
System.out.println("Szia!");
}}

osztály sablom class 
változó adat a=2
metódusok viselkedés main
módosítók public más osztályból is meghívható
static jelszi hogy a main osztálymetódus
void jelzi hogy nincs visszatérő értéke
A main metódusnak egy paramétere van, amely sztringek tömbje
System osztály out változó println metódus
objektum állapot(neve,színe,fajta)változó és viselkedés(ugatás,evés)metódus
Definíció: Az objektum változókból és kapcsolódó metódusokból felépített egység.
az osztály egy példánya az objektum
Definíció: Osztályozásnak nevezzük azt a folyamatot, amelynek során a hasonló objektumokat közös csoportokba, más néven osztályokba soroljuk.
Definíció: Az osztály bizonyos fajta objektumok közös változóit és metódusait leíró
tervrajz.

pl
class Bicycle {
 int cadence = 0;
 int speed = 0;
 int gear = 1;
 void changeCadence(int newValue) {
 cadence = newValue;
 }
 void changeGear(int newValue) {
 gear = newValue;
 }
 void speedUp(int increment) {
 speed = speed + increment;
 }
 void applyBrakes(int decrement) {
 speed = speed – decrement;
 }
 void printStates() {
 System.out.println("cadence:"+cadence+"
speed:"+speed+" gear:"+gear);
 }
}

---------------
mostmár akárhány objektumot létre tudunk hozni
példányosítás
class BicycleDemo {
 public static void main(String[] args) {
 // Create two different Bicycle objects
 Bicycle bike1 = new Bicycle();
 Bicycle bike2 = new Bicycle();
 // Invoke methods on those objects
 bike1.changeCadence(50);
 bike1.speedUp(10);
 bike1.changeGear(2);
 bike1.printStates();
 bike2.changeCadence(50);
 bike2.speedUp(10);
 bike2.changeGear(2);
 bike2.changeCadence(40);
 bike2.speedUp(10);
 bike2.changeGear(3);
 bike2.printStates();
 }
}

-------------
Az osztálynak lehet osztálymetódusa is.Az objektumok használatának előnye a modularitás és az információelrejtés. Az osztályok használatának előnye az újrafelhasználhatóság
Az öröklődés ősosztály,leszármazott osztály
class MountainBike extends Bicycle {
Definíció: A változó olyan adatelem, amely azonosítóval van ellátva.
public class MaxVariablesDemo {
 public static void main(String args[]) {
 byte largestByte = Byte.MAX_VALUE;
 short largestShort = Short.MAX_VALUE;
 int largestInteger = Integer.MAX_VALUE;
 long largestLong = Long.MAX_VALUE;
 float largestFloat = Float.MAX_VALUE;
 double largestDouble = Double.MAX_VALUE;
 char aChar = 'S';
 boolean aBoolean = true;
26. oldal Java programozás (1.3. verzió)
 System.out.println("The largest byte value is "
 + largestByte);
 System.out.println("The largest short value is "
 + largestShort);
 System.out.println("The largest integer value is "
 + largestInteger);
 System.out.println("The largest long value is "
 + largestLong);
 System.out.println("The largest float value is "
 + largestFloat);
 System.out.println("The largest double value is "
 + largestDouble);
 if (Character.isUpperCase(aChar)) {
 System.out.println("The character " + aChar
 + " is upper case.");
 } else {
 System.out.println("The character " + aChar
 + " is lower case.");
 }
 System.out.println("The value of aBoolean is "
 + aBoolean);
 }
}
A program kimenete:
The largest byte value is 127
The largest short value is 32767
The largest integer value is 2147483647
The largest long value is 9223372036854775807
The largest float value is 3.40282e+38
The largest double value is 1.79769e+308
The character S is upper case.
The value of aBoolean is true
Típus Leírás Méret/formátum
(egészek)
byte bájt méretű egész 8-bit kettes komplemens
short rövid egész 16-bit kettes komplemens
int egész 32-bit kettes komplemens
long hosszú egész 64-bit kettes komplemens
(valós számok)
float egyszeres pontosságú lebegőpontos 32-bit IEEE 754
double dupla pontosságú lebegőpontos 64-bit IEEE 754
(egyéb típusok)
char karakter 16-bit Unicode karakter
boolean logikai érték true vagy false
pl int a=4;

Tömb
int [] intArray = new int intArray[10];
byte largestByte = Byte.MAX_VALUE;
short largestShort = Short.MAX_VALUE;
int largestInteger = Integer.MAX_VALUE;
long largestLong = Long.MAX_VALUE;
float largestFloat = Float.MAX_VALUE;
double largestDouble = Double.MAX_VALUE;
char aChar = 'S';
boolean aBoolean = true;
--------------
Az operátorok egy, kettő vagy három operanduson hajtanak végre egy műveletet.
Aritmetikai operátorok,
logikai operátorok
Relációs operátorok
értékadó operátorok
byte largestByte = Byte.MAX_VALUE;
short largestShort = Short.MAX_VALUE;
int largestInteger = Integer.MAX_VALUE;
long largestLong = Long.MAX_VALUE;
float largestFloat = Float.MAX_VALUE;
double largestDouble = Double.MAX_VALUE;
char aChar = 'S';
boolean aBoolean = true;
Kifejezések char
operátorok precedenciája 
Utasítások
értékadó kifejezések
• ++ és -- használata
• metódushívások
• objektumot létrehozó kifejezések System.out
Blokkok {}
Egy kifejezés változók, operátorok és metódushívások sorozata (a nyelv szintaxisát figyelembe véve), amely egy értéket ad vissza. Írhatunk összetett kifejezéseket is egyszerűbbekből összeállítva mindaddig, amíg a magában foglalt, az operátorokhoz szükséges
adattípusok megfelelőek. Ha összetett kifejezést írunk, akkor kifejezetten figyelnünk kell
a zárójelezésre és arra, hogy mely operátoroknak kell kiértékelődniük elsőként. 
Az utasítás egy konkrét utasítási egységet valósít meg, amelyet pontosvessző zár le (;).
Az utasításoknak három fajtája van: kifejezés utasítások, deklarációs utasítások, végrehajtás-vezérlő utasítások.
. Vezérlési szerkezetek
6.1. A while és a do-while ciklusok
A for ciklus
for ( ; ; ) {
 ...
}
public class ForDemo {
 public static void main(String[] args) {
 int[] arrayOfInts = { 32, 87, 3, 589, 12,
 1076, 2000, 8, 622, 127 };
 for (int i = 0; i < arrayOfInts.length; i++) {
 System.out.print(arrayOfInts[i] + " ");
 }
 System.out.println();
 }
}

public class ForEachDemo {
 public static void main(String[] args) {
 int[] arrayOfInts = { 32, 87, 3, 589, 12,
 1076, 2000, 8, 622, 127 };
 for (int element : arrayOfInts) {
 System.out.print(element + " ");
 }
 System.out.println();
 }
}
Az if-else szerkezetif (response == OK) {
 //code to perform OK action
} else {
 //code to perform Cancel action
}

A switch-case szerkezet
public class SwitchDemo {
 public static void main(String[] args) {
 int month = 8;
 switch (month) {
 case 1: System.out.println("January"); break;
 case 2: System.out.println("February"); break;
 case 3: System.out.println("March"); break;
 case 4: System.out.println("April"); break;
 case 5: System.out.println("May"); break;
 case 6: System.out.println("June"); break;
 case 7: System.out.println("July"); break;
 case 8: System.out.println("August"); break;
 case 9: System.out.println("September"); break;
 case 10: System.out.println("October"); break;
 case 11: System.out.println("November"); break;
 case 12: System.out.println("December"); break;
 default: System.out.println("Not a month!");
 break;
 }
 }
}

Vezérlésátadó utasítások
try {
 utasítás(ok)
} catch (kivételtípus kivételobjektum) {
 utasítás(ok)
} finally {
 utasítás(ok)
}
a break utasítást
• a continue utasítást
• a return (visszatérés) utasítást


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése