Public class Kossz{
public static void main (String[] args){
System.out.println("Szia!");
}}
osztály sablom class
változó adat a=2
metódusok viselkedés main
módosítók public más osztályból is meghívható
static jelszi hogy a main osztálymetódus
void jelzi hogy nincs visszatérő értéke
A main metódusnak egy paramétere van, amely sztringek tömbje
System osztály out változó println metódus
objektum állapot(neve,színe,fajta)változó és viselkedés(ugatás,evés)metódus
Definíció: Az objektum változókból és kapcsolódó metódusokból felépített egység.
az osztály egy példánya az objektum
Definíció: Osztályozásnak nevezzük azt a folyamatot, amelynek során a hasonló objektumokat közös csoportokba, más néven osztályokba soroljuk.
Definíció: Az osztály bizonyos fajta objektumok közös változóit és metódusait leíró
tervrajz.
pl
class Bicycle {
int cadence = 0;
int speed = 0;
int gear = 1;
void changeCadence(int newValue) {
cadence = newValue;
}
void changeGear(int newValue) {
gear = newValue;
}
void speedUp(int increment) {
speed = speed + increment;
}
void applyBrakes(int decrement) {
speed = speed – decrement;
}
void printStates() {
System.out.println("cadence:"+cadence+"
speed:"+speed+" gear:"+gear);
}
}
---------------
mostmár akárhány objektumot létre tudunk hozni
példányosítás
class BicycleDemo {
public static void main(String[] args) {
// Create two different Bicycle objects
Bicycle bike1 = new Bicycle();
Bicycle bike2 = new Bicycle();
// Invoke methods on those objects
bike1.changeCadence(50);
bike1.speedUp(10);
bike1.changeGear(2);
bike1.printStates();
bike2.changeCadence(50);
bike2.speedUp(10);
bike2.changeGear(2);
bike2.changeCadence(40);
bike2.speedUp(10);
bike2.changeGear(3);
bike2.printStates();
}
}
-------------
Az osztálynak lehet osztálymetódusa is.Az objektumok használatának előnye a modularitás és az információelrejtés. Az osztályok használatának előnye az újrafelhasználhatóság
Az öröklődés ősosztály,leszármazott osztály
class MountainBike extends Bicycle {
Definíció: A változó olyan adatelem, amely azonosítóval van ellátva.
public class MaxVariablesDemo {
public static void main(String args[]) {
byte largestByte = Byte.MAX_VALUE;
short largestShort = Short.MAX_VALUE;
int largestInteger = Integer.MAX_VALUE;
long largestLong = Long.MAX_VALUE;
float largestFloat = Float.MAX_VALUE;
double largestDouble = Double.MAX_VALUE;
char aChar = 'S';
boolean aBoolean = true;
26. oldal Java programozás (1.3. verzió)
System.out.println("The largest byte value is "
+ largestByte);
System.out.println("The largest short value is "
+ largestShort);
System.out.println("The largest integer value is "
+ largestInteger);
System.out.println("The largest long value is "
+ largestLong);
System.out.println("The largest float value is "
+ largestFloat);
System.out.println("The largest double value is "
+ largestDouble);
if (Character.isUpperCase(aChar)) {
System.out.println("The character " + aChar
+ " is upper case.");
} else {
System.out.println("The character " + aChar
+ " is lower case.");
}
System.out.println("The value of aBoolean is "
+ aBoolean);
}
}
A program kimenete:
The largest byte value is 127
The largest short value is 32767
The largest integer value is 2147483647
The largest long value is 9223372036854775807
The largest float value is 3.40282e+38
The largest double value is 1.79769e+308
The character S is upper case.
The value of aBoolean is true
Típus Leírás Méret/formátum
(egészek)
byte bájt méretű egész 8-bit kettes komplemens
short rövid egész 16-bit kettes komplemens
int egész 32-bit kettes komplemens
long hosszú egész 64-bit kettes komplemens
(valós számok)
float egyszeres pontosságú lebegőpontos 32-bit IEEE 754
double dupla pontosságú lebegőpontos 64-bit IEEE 754
(egyéb típusok)
char karakter 16-bit Unicode karakter
boolean logikai érték true vagy false
pl int a=4;
Tömb
int [] intArray = new int intArray[10];
byte largestByte = Byte.MAX_VALUE;
short largestShort = Short.MAX_VALUE;
int largestInteger = Integer.MAX_VALUE;
long largestLong = Long.MAX_VALUE;
float largestFloat = Float.MAX_VALUE;
double largestDouble = Double.MAX_VALUE;
char aChar = 'S';
boolean aBoolean = true;
--------------
Az operátorok egy, kettő vagy három operanduson hajtanak végre egy műveletet.
Aritmetikai operátorok,
logikai operátorok
Relációs operátorok
értékadó operátorok
byte largestByte = Byte.MAX_VALUE;
short largestShort = Short.MAX_VALUE;
int largestInteger = Integer.MAX_VALUE;
long largestLong = Long.MAX_VALUE;
float largestFloat = Float.MAX_VALUE;
double largestDouble = Double.MAX_VALUE;
char aChar = 'S';
boolean aBoolean = true;
Kifejezések char
operátorok precedenciája
Utasítások
értékadó kifejezések
• ++ és -- használata
• metódushívások
• objektumot létrehozó kifejezések System.out
Blokkok {}
Egy kifejezés változók, operátorok és metódushívások sorozata (a nyelv szintaxisát figyelembe véve), amely egy értéket ad vissza. Írhatunk összetett kifejezéseket is egyszerűbbekből összeállítva mindaddig, amíg a magában foglalt, az operátorokhoz szükséges
adattípusok megfelelőek. Ha összetett kifejezést írunk, akkor kifejezetten figyelnünk kell
a zárójelezésre és arra, hogy mely operátoroknak kell kiértékelődniük elsőként.
Az utasítás egy konkrét utasítási egységet valósít meg, amelyet pontosvessző zár le (;).
Az utasításoknak három fajtája van: kifejezés utasítások, deklarációs utasítások, végrehajtás-vezérlő utasítások.
. Vezérlési szerkezetek
6.1. A while és a do-while ciklusok
A for ciklus
for ( ; ; ) {
...
}
public class ForDemo {
public static void main(String[] args) {
int[] arrayOfInts = { 32, 87, 3, 589, 12,
1076, 2000, 8, 622, 127 };
for (int i = 0; i < arrayOfInts.length; i++) {
System.out.print(arrayOfInts[i] + " ");
}
System.out.println();
}
}
public class ForEachDemo {
public static void main(String[] args) {
int[] arrayOfInts = { 32, 87, 3, 589, 12,
1076, 2000, 8, 622, 127 };
for (int element : arrayOfInts) {
System.out.print(element + " ");
}
System.out.println();
}
}
Az if-else szerkezetif (response == OK) {
//code to perform OK action
} else {
//code to perform Cancel action
}
A switch-case szerkezet
public class SwitchDemo {
public static void main(String[] args) {
int month = 8;
switch (month) {
case 1: System.out.println("January"); break;
case 2: System.out.println("February"); break;
case 3: System.out.println("March"); break;
case 4: System.out.println("April"); break;
case 5: System.out.println("May"); break;
case 6: System.out.println("June"); break;
case 7: System.out.println("July"); break;
case 8: System.out.println("August"); break;
case 9: System.out.println("September"); break;
case 10: System.out.println("October"); break;
case 11: System.out.println("November"); break;
case 12: System.out.println("December"); break;
default: System.out.println("Not a month!");
break;
}
}
}
Vezérlésátadó utasítások
try {
utasítás(ok)
} catch (kivételtípus kivételobjektum) {
utasítás(ok)
} finally {
utasítás(ok)
}
a break utasítást
• a continue utasítást
• a return (visszatérés) utasítást
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése