2019. május 7., kedd

Mit hajtanak végre a következő programok?

public class Szamok {

 public static void main(String[] args) {
  int i,n=10;

  System.out.println("Az elso "+n+" egesz szam:");
  for(i=1;i<=n;i++){
   System.out.println(i);
   }
  }

 }
--------------
public class Szamok1 {

 public static void main(String[] args) {
  int i,n=5;

  System.out.println("Az elso "+n+" egesz szam:");
  for(i=1;i<=n;i++){
   System.out.println(i);
   }
  System.out.println("Az elso "+n+" egesz szam visszafele:");
  for(i=n;i>=1;i--){
   System.out.println(i);
   }
  }

 }
------------
public class Szamok1a {

 public static void main(String[] args) {
  int i,n=20;

  System.out.println("Az elso "+n+" egesz szam:");
  i=15; //kezdőértékadás
  while(i<=20) {
   System.out.println(i);
   i++; //ciklusváltozó növelése
   }
  i=30;
  System.out.println("Az elso "+n+" egesz szam visszafele:");
  while(i>=25) {
   System.out.println(i);
   i--;
   }
  }

 }
-------------
public class Szamok1b {

 public static void main(String[] args) {
  int i,n=5;

  System.out.println("Az elso "+n+" egesz szam:");
  i=1; //kezdőértékadás
  do { //"do" blokk = a ciklusmag
   System.out.println(i);
   i++; //ciklusváltozó növelése
   } while(i<=n); //ciklusfeltétel: amíg igaz, addig ismétli a ciklusmagot
  i=n;
  System.out.println("Az elso "+n+" egesz szam visszafele:");
  do {
   System.out.println(i);
   i--;
   } while(i>=1);
  }

 }
-----------
public class Szamok2 {

 public static void main(String[] args) {
  int i,j,n=10;

  System.out.println("Az elso "+n+" paratlan szam:");
  j=1; //első páratlan szám
  for(i=1;i<=n;i++){
   System.out.println(j);
   j+=2; //következő páratlan szám
   }
  }

 }
----------
public class Szamok2a {

 public static void main(String[] args) {
  int i,j,n=10;

  System.out.println("Az elso "+n+" paros szam:");
  j=2; //első páros szám
  for(i=1;i<=n;i++){
   System.out.println(j);
   j+=2; //következő paros szám
   }
  }

 }
-----------
public class Szamok2b {

 public static void main(String[] args) {
  int i,j,n=10;

  System.out.println("Az elso "+n+" paros szam visszafele:");
  j=2*10; //a 10. páros szám
  for(i=1;i<=n;i++){
   System.out.println(j);
   j-=2; //következő paros szám
   }
  }

 }
------------
public class Szamok2c {

 public static void main(String[] args) {
  int i,j,n=10;

  System.out.println("Az elso "+n+" paros szam:");
  j=2; //első páros szám
  for(i=1;i<=n;i++){
   System.out.println("A(z) "+i+". paros szam: "+j);
   j+=2; //következő paros szám
   }
  }

 }
-------------------
public class Szamok3 {

 public static void main(String[] args) {
  int i,j,n=10;

  System.out.println("Az 1,2,4,7,11,... sorozat elso "+n+" eleme:");
  j=1; //sorozat első eleme
  for(i=1;i<=n;i++){
   System.out.println("A(z) "+i+". elem: "+j);
   j+=i; //sorozat következő eleme
   }
  }

 }
---------------
public class Szamok4 {

 public static void main(String[] args) {
  int i,n=10;
  boolean pozitiv;

  System.out.println("Az 1,-2,3,-4,... sorozat elso "+n+" eleme:");
  pozitiv=true;
  for(i=1;i<=n;i++){
   System.out.println(pozitiv?i:-i); //+i vagy -i kiiratása váltakozva
   pozitiv=!pozitiv; //true -> false, ill. false -> true váltás
   }
  }

 }
-----------
public class Osszeg {

 public static void main(String[] args) {
  int i,sum,n=31;

  System.out.print("Az elso "+n+" egesz szam osszegenek erteke: ");
  sum=0;
  for(i=42;i<=73;i++){
   sum+=i;
   }
  System.out.println(sum);
  }

 }
---------------
public class Osszeg1 {

 public int osszeg(int n){
  int i,sum=0;

  for(i=1;i<=n;i++){
   sum+=i;
   }
  return sum; //visszatér az első n szám összegével
  }

 public static void main(String[] args) {
  int i,n=10;
  Osszeg1 o=new Osszeg1();

  System.out.println("Szamok osszegenek kiiratasa:");
  for(i=1;i<=n;i++){
   System.out.println("elso "+i+" szam osszege: "+o.osszeg(i));
   }
  }

 }
-------------
public class Osszeg2 {

 public static void main(String[] args) {
  int i,j,sum,n=10;

  System.out.print("Az elso "+n+" paratlan szam osszegenek erteke: ");
  sum=0;
  j=36;
  for(i=1;i<=n;i++){
   sum+=j;
  j+=3;
   }
  System.out.println(sum);
  }

 }
-----------------
public class Fakt {

 public static void main(String[] args) {
  int i,n=10;
  long f; //bővebb értéktartomány

  f=1;
  for(i=2;i<=n;i++){
   f*=i;
   }
  System.out.println(n+" faktorialisanak erteke: "+f);
  }

 }
---------------
public class Veletlen {

 public static void main(String[] args) {
  int i,n=10;
  double szam;
 
  System.out.println(n+" darab veletlen szam a [0,1) intervallumbol:");
  for(i=0;i<n;i++){
   szam=Math.random(); //véletlen szám generálása
   System.out.println(szam);
   }
  }

 }
-------------
public class Veletlen0 {

 public static void main(String[] args) {
  int i,n=5;
  double szam;
 
  System.out.println(n+" darab veletlen szam a [0,1) intervallumbol:");
  for(i=0;i<n;i++){
   szam=Math.random();
   System.out.println(Kerekit.kerekit(szam,4));
   }
  }

 }
-------------
public class Veletlen1 {

 public static void main(String[] args) {
  int i,n=10;
  double[] szamok=new double[n]; //10 elemű valós tömb létrehozása
 
  System.out.println(n+" darab veletlen szam a [0,1) intervallumbol:");
  for(i=0;i<n;i++){
   szamok[i]=Math.random(); //számok eltárolása a tömbben
   }
  for(i=0;i<n;i++){
   System.out.println(szamok[i]); //számok kiíratása a tömbből
   }
  }

 }
----------------
public class Veletlen2 {

 public static void main(String[] args) {
  int i,n=10;
  double atl=0,min=1,max=0; //a kezdőértékek nagyon fontosak!!!
  double szamok[]=new double[10];

  System.out.println(n+" darab veletlen szam a [0,1) intervallumbol:");
  for(i=0;i<n;i++){
   szamok[i]=Math.random();
   if(szamok[i]<min){
    min=szamok[i]; //ha kisebb, mint az eddigi legkisebb, eltároljuk
    }
   if(szamok[i]>max){
    max=szamok[i]; //ha nagyobb, mint az eddigi legnagyobb, eltároljuk
    }
   atl+=szamok[i]; //összegezzük a számokat
   System.out.println(szamok[i]);
   }
  atl/=n; //az összeget osztjuk n-nel
  System.out.println();
  System.out.println("A legkisebb veletlen szam: "+min);
  System.out.println("A legnagyobb veletlen szam: "+max);
  System.out.println("A veletlen szamok atlaga: "+atl);
  }
 }
----------------
public class Veletlen3 {

 public static void main(String[] args) {
  int i,veletlen,n=5,min=1,max=90;
 
  System.out.println(n+" darab veletlen egesz szam a(z) ["+
                     min+","+max+"] intervallumbol:");
  for(i=1;i<=n;i++){
   veletlen=(int)(max*Math.random())+min; //típuskényszerítés (int)-re
   System.out.println(veletlen);
   }
  }

 }
-------------
import java.awt.*;
import java.applet.*;

public class RajzApplet extends Applet {
 public void paint(Graphics g) {

  /* egy téglalapot a Graphics osztály void fillRect(int,int,int,int)
     metódusával rajzolhatunk ki; az első két paraméter a téglalap bal
     felső sarkának x és y koordinátáját, a második két paraméter pedig
     a téglalap szélességét és magasságát adja meg */

  g.setColor(Color.blue); //a téglalap kitöltő színe kék lesz
  g.fillRect(10,20,180,60);

  /* egy ellipszist a Graphics osztály void fillOval(int,int,int,int)
     metódusával rajzolhatunk ki; a paraméterek azt a téglalapot adják
     meg, amelybe az ellipszist rajzoljuk */

  g.setColor(Color.red); //az ellipszis kitöltő színe piros lesz
  g.fillOval(20,10,100,50);

  /* egy sokszöget a Graphics osztály void fillPolygon(int[],int[],int)
     metódusával rajzolhatunk ki; az első két paramétertömb a sokszög
     csúcsainak x, ill. y koordinátáit adja meg, az utolsó paraméter pedig
     a csúcsok számát */

  int[] xP={150,240,195},yP={50,50,120};
  g.setColor(Color.green);
  g.fillPolygon(xP,yP,3);

  /* egy vonalat a Graphics osztály void drawLine(int,int,int,int)
     metódusával rajzolhatunk ki; az első két paraméter a vonal kezdő-,
     a második két paraméter pedig a vonal végpontjának x és y
     koordinátáját adja meg */

  g.setColor(Color.black);
  g.drawLine(10,20,195,120);

  g.setColor(Color.black);
  g.drawString("Hello!",5,12);
  g.setColor(Color.yellow);
  g.drawString("Hello!!",55,42);
  g.setColor(Color.white);
  g.drawString("Hello!!!",105,72);
  g.setColor(Color.magenta);
  g.drawString("Hello!!!",155,102);
  }
 }
-------------
public class Lotto {

 public static final int MAXNUM=5; //maximum ennyi számmal dolgozunk
 private boolean[] sz=new boolean[92]; //milyen számokat generáltunk?
 private int num; //hány számot generáltunk már?

 public Lotto() { //konstruktor
  num=0; //az osztály példányosításakor inicializáljuk n-t
  torol(); //az osztály példányosításakor inicializáljuk a tömböt
  }
 public void torol() {
  int i;
  for(i=1;i<=90;i++) {
   sz[i]=false;
   }
  sz[0]=true; //strázsa
  sz[91]=true; //strázsa
  }
 public int general() {
  int i;
  if(num>MAXNUM) { //öt érték után újrakezdjük a számok generálását
   num=0;
   torol();
   }
  do {
   i=(int)(90*Math.random())+1; //véletlen lottószám generálása
   } while(sz[i]); //addig folytatjuk, amíg nem kapunk új számot
  sz[i]=true; //"betesszük" a számot a tömbbe
  num++; //eddig n darab számot generáltunk
  return i;
  }
 public int kihuz() {
  int i=1;
  while(!sz[i]) { //addig folytatjuk, amíg sz[i] igaz nem lesz
   i++;
   }
  if(0<i && i<91) { //nem értük el a strázsát
   sz[i]=false; //"kivesszük" a számot a tömbből
   num--; //eggyel kevesebb szám van a tömbben
   }
  return i;
  }

 public static void main(String[] args) {
  int i;
  Lotto lotto=new Lotto();
 
  System.out.println("A javasolt lottoszamok:");
  for(i=1;i<=MAXNUM;i++){
   lotto.general(); //öt különböző számot generálunk
   }
  for(i=1;i<=MAXNUM;i++){
   System.out.println(i+". szam: "+lotto.kihuz()); //kiíratás rendezetten
   }
  }
 }
------------
import java.awt.*;
import java.awt.event.*;

public class LottoFrame extends Frame implements WindowListener {

 public LottoFrame(String s) { //konstruktor paraméterrel
  super(s); //a Frame osztály konstruktora beállítja az ablak címsorát
  }

 public static void main(String[] args) {
  LottoFrame frame=new LottoFrame("Lottószámok");

  frame.setSize(150,70); //beállítja az ablak méretét
  frame.addWindowListener(frame); //bekapcsolja az ablakesemények figyelését
  frame.show(); //kirajzolja az ablakot
  }

 public void paint(Graphics g) {
  int i;
  Lotto lotto=new Lotto();
 
  g.drawString("A javasolt lottószámok:",5,42);
  for(i=0;i<Lotto.MAXNUM;i++){
   lotto.general();
   }
  for(i=0;i<Lotto.MAXNUM;i++){
   g.drawString(""+lotto.kihuz(),24*i+5,54);
   }
  }

 public void windowOpened(WindowEvent e) {}
 public void windowClosing(WindowEvent e) {
  System.exit(0);
  }
 public void windowClosed(WindowEvent e) {}
 public void windowIconified(WindowEvent e) {}
 public void windowDeiconified(WindowEvent e) {}
 public void windowActivated(WindowEvent e) {}
 public void windowDeactivated(WindowEvent e) {}

 }
---------------
import java.awt.*;
import java.awt.event.*;

public class LottoFrame1 extends Frame implements WindowListener,
                                                  ActionListener {

 public LottoFrame1(String s) { //konstruktor paraméterrel
  super(s); //a Frame osztály konstruktora beállítja az ablak címsorát
  }

 public static void main(String[] args) {
  LottoFrame1 frame=new LottoFrame1("Lottószámok");

  MenuItem actionNew=new MenuItem("New");
  MenuItem actionQuit=new MenuItem("Quit");
  Menu menusor=new Menu("Action");
       menusor.setFont(new Font("Arial",Font.BOLD,12));
       menusor.add(actionNew);
       actionNew.addActionListener(frame); //menüpont figyelése
       menusor.add(actionQuit);
       actionQuit.addActionListener(frame); //menüpont figyelése
  MenuBar fomenu=new MenuBar();
          fomenu.add(menusor);

  frame.setSize(150,100); //beállítja az ablak méretét
  frame.addWindowListener(frame); //ablakesemények figyelése
  frame.setMenuBar(fomenu); //főmenü beállítása
  frame.show(); //kirajzolja az ablakot
  }

 public void paint(Graphics g) {
  int i;
  Lotto lotto=new Lotto();
 
  g.drawString("A javasolt lottószámok:",10,60);
  for(i=0;i<Lotto.MAXNUM;i++){
   lotto.general();
   }
  for(i=0;i<Lotto.MAXNUM;i++){
   g.drawString(""+lotto.kihuz(),24*i+10,72);
   }
  }

 public void actionPerformed(ActionEvent ev) {
  if(ev.getActionCommand()=="New") {
   repaint();
   }
  else if (ev.getActionCommand()=="Quit") {
   System.exit(0);
   }
  }

 public void windowOpened(WindowEvent ew) {}
 public void windowClosing(WindowEvent ew) {
  System.exit(0);
  }
 public void windowClosed(WindowEvent ew) {}
 public void windowIconified(WindowEvent ew) {}
 public void windowDeiconified(WindowEvent ew) {}
 public void windowActivated(WindowEvent ew) {}
 public void windowDeactivated(WindowEvent ew) {}

 }
-------------

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése