public class Szamok {
public static void main(String[] args) {
int i,n=10;
System.out.println("Az elso "+n+" egesz szam:");
for(i=1;i<=n;i++){
System.out.println(i);
}
}
}
--------------
public class Szamok1 {
public static void main(String[] args) {
int i,n=5;
System.out.println("Az elso "+n+" egesz szam:");
for(i=1;i<=n;i++){
System.out.println(i);
}
System.out.println("Az elso "+n+" egesz szam visszafele:");
for(i=n;i>=1;i--){
System.out.println(i);
}
}
}
------------
public class Szamok1a {
public static void main(String[] args) {
int i,n=20;
System.out.println("Az elso "+n+" egesz szam:");
i=15; //kezdőértékadás
while(i<=20) {
System.out.println(i);
i++; //ciklusváltozó növelése
}
i=30;
System.out.println("Az elso "+n+" egesz szam visszafele:");
while(i>=25) {
System.out.println(i);
i--;
}
}
}
-------------
public class Szamok1b {
public static void main(String[] args) {
int i,n=5;
System.out.println("Az elso "+n+" egesz szam:");
i=1; //kezdőértékadás
do { //"do" blokk = a ciklusmag
System.out.println(i);
i++; //ciklusváltozó növelése
} while(i<=n); //ciklusfeltétel: amíg igaz, addig ismétli a ciklusmagot
i=n;
System.out.println("Az elso "+n+" egesz szam visszafele:");
do {
System.out.println(i);
i--;
} while(i>=1);
}
}
-----------
public class Szamok2 {
public static void main(String[] args) {
int i,j,n=10;
System.out.println("Az elso "+n+" paratlan szam:");
j=1; //első páratlan szám
for(i=1;i<=n;i++){
System.out.println(j);
j+=2; //következő páratlan szám
}
}
}
----------
public class Szamok2a {
public static void main(String[] args) {
int i,j,n=10;
System.out.println("Az elso "+n+" paros szam:");
j=2; //első páros szám
for(i=1;i<=n;i++){
System.out.println(j);
j+=2; //következő paros szám
}
}
}
-----------
public class Szamok2b {
public static void main(String[] args) {
int i,j,n=10;
System.out.println("Az elso "+n+" paros szam visszafele:");
j=2*10; //a 10. páros szám
for(i=1;i<=n;i++){
System.out.println(j);
j-=2; //következő paros szám
}
}
}
------------
public class Szamok2c {
public static void main(String[] args) {
int i,j,n=10;
System.out.println("Az elso "+n+" paros szam:");
j=2; //első páros szám
for(i=1;i<=n;i++){
System.out.println("A(z) "+i+". paros szam: "+j);
j+=2; //következő paros szám
}
}
}
-------------------
public class Szamok3 {
public static void main(String[] args) {
int i,j,n=10;
System.out.println("Az 1,2,4,7,11,... sorozat elso "+n+" eleme:");
j=1; //sorozat első eleme
for(i=1;i<=n;i++){
System.out.println("A(z) "+i+". elem: "+j);
j+=i; //sorozat következő eleme
}
}
}
---------------
public class Szamok4 {
public static void main(String[] args) {
int i,n=10;
boolean pozitiv;
System.out.println("Az 1,-2,3,-4,... sorozat elso "+n+" eleme:");
pozitiv=true;
for(i=1;i<=n;i++){
System.out.println(pozitiv?i:-i); //+i vagy -i kiiratása váltakozva
pozitiv=!pozitiv; //true -> false, ill. false -> true váltás
}
}
}
-----------
public class Osszeg {
public static void main(String[] args) {
int i,sum,n=31;
System.out.print("Az elso "+n+" egesz szam osszegenek erteke: ");
sum=0;
for(i=42;i<=73;i++){
sum+=i;
}
System.out.println(sum);
}
}
---------------
public class Osszeg1 {
public int osszeg(int n){
int i,sum=0;
for(i=1;i<=n;i++){
sum+=i;
}
return sum; //visszatér az első n szám összegével
}
public static void main(String[] args) {
int i,n=10;
Osszeg1 o=new Osszeg1();
System.out.println("Szamok osszegenek kiiratasa:");
for(i=1;i<=n;i++){
System.out.println("elso "+i+" szam osszege: "+o.osszeg(i));
}
}
}
-------------
public class Osszeg2 {
public static void main(String[] args) {
int i,j,sum,n=10;
System.out.print("Az elso "+n+" paratlan szam osszegenek erteke: ");
sum=0;
j=36;
for(i=1;i<=n;i++){
sum+=j;
j+=3;
}
System.out.println(sum);
}
}
-----------------
public class Fakt {
public static void main(String[] args) {
int i,n=10;
long f; //bővebb értéktartomány
f=1;
for(i=2;i<=n;i++){
f*=i;
}
System.out.println(n+" faktorialisanak erteke: "+f);
}
}
---------------
public class Veletlen {
public static void main(String[] args) {
int i,n=10;
double szam;
System.out.println(n+" darab veletlen szam a [0,1) intervallumbol:");
for(i=0;i<n;i++){
szam=Math.random(); //véletlen szám generálása
System.out.println(szam);
}
}
}
-------------
public class Veletlen0 {
public static void main(String[] args) {
int i,n=5;
double szam;
System.out.println(n+" darab veletlen szam a [0,1) intervallumbol:");
for(i=0;i<n;i++){
szam=Math.random();
System.out.println(Kerekit.kerekit(szam,4));
}
}
}
-------------
public class Veletlen1 {
public static void main(String[] args) {
int i,n=10;
double[] szamok=new double[n]; //10 elemű valós tömb létrehozása
System.out.println(n+" darab veletlen szam a [0,1) intervallumbol:");
for(i=0;i<n;i++){
szamok[i]=Math.random(); //számok eltárolása a tömbben
}
for(i=0;i<n;i++){
System.out.println(szamok[i]); //számok kiíratása a tömbből
}
}
}
----------------
public class Veletlen2 {
public static void main(String[] args) {
int i,n=10;
double atl=0,min=1,max=0; //a kezdőértékek nagyon fontosak!!!
double szamok[]=new double[10];
System.out.println(n+" darab veletlen szam a [0,1) intervallumbol:");
for(i=0;i<n;i++){
szamok[i]=Math.random();
if(szamok[i]<min){
min=szamok[i]; //ha kisebb, mint az eddigi legkisebb, eltároljuk
}
if(szamok[i]>max){
max=szamok[i]; //ha nagyobb, mint az eddigi legnagyobb, eltároljuk
}
atl+=szamok[i]; //összegezzük a számokat
System.out.println(szamok[i]);
}
atl/=n; //az összeget osztjuk n-nel
System.out.println();
System.out.println("A legkisebb veletlen szam: "+min);
System.out.println("A legnagyobb veletlen szam: "+max);
System.out.println("A veletlen szamok atlaga: "+atl);
}
}
----------------
public class Veletlen3 {
public static void main(String[] args) {
int i,veletlen,n=5,min=1,max=90;
System.out.println(n+" darab veletlen egesz szam a(z) ["+
min+","+max+"] intervallumbol:");
for(i=1;i<=n;i++){
veletlen=(int)(max*Math.random())+min; //típuskényszerítés (int)-re
System.out.println(veletlen);
}
}
}
-------------
import java.awt.*;
import java.applet.*;
public class RajzApplet extends Applet {
public void paint(Graphics g) {
/* egy téglalapot a Graphics osztály void fillRect(int,int,int,int)
metódusával rajzolhatunk ki; az első két paraméter a téglalap bal
felső sarkának x és y koordinátáját, a második két paraméter pedig
a téglalap szélességét és magasságát adja meg */
g.setColor(Color.blue); //a téglalap kitöltő színe kék lesz
g.fillRect(10,20,180,60);
/* egy ellipszist a Graphics osztály void fillOval(int,int,int,int)
metódusával rajzolhatunk ki; a paraméterek azt a téglalapot adják
meg, amelybe az ellipszist rajzoljuk */
g.setColor(Color.red); //az ellipszis kitöltő színe piros lesz
g.fillOval(20,10,100,50);
/* egy sokszöget a Graphics osztály void fillPolygon(int[],int[],int)
metódusával rajzolhatunk ki; az első két paramétertömb a sokszög
csúcsainak x, ill. y koordinátáit adja meg, az utolsó paraméter pedig
a csúcsok számát */
int[] xP={150,240,195},yP={50,50,120};
g.setColor(Color.green);
g.fillPolygon(xP,yP,3);
/* egy vonalat a Graphics osztály void drawLine(int,int,int,int)
metódusával rajzolhatunk ki; az első két paraméter a vonal kezdő-,
a második két paraméter pedig a vonal végpontjának x és y
koordinátáját adja meg */
g.setColor(Color.black);
g.drawLine(10,20,195,120);
g.setColor(Color.black);
g.drawString("Hello!",5,12);
g.setColor(Color.yellow);
g.drawString("Hello!!",55,42);
g.setColor(Color.white);
g.drawString("Hello!!!",105,72);
g.setColor(Color.magenta);
g.drawString("Hello!!!",155,102);
}
}
-------------
public class Lotto {
public static final int MAXNUM=5; //maximum ennyi számmal dolgozunk
private boolean[] sz=new boolean[92]; //milyen számokat generáltunk?
private int num; //hány számot generáltunk már?
public Lotto() { //konstruktor
num=0; //az osztály példányosításakor inicializáljuk n-t
torol(); //az osztály példányosításakor inicializáljuk a tömböt
}
public void torol() {
int i;
for(i=1;i<=90;i++) {
sz[i]=false;
}
sz[0]=true; //strázsa
sz[91]=true; //strázsa
}
public int general() {
int i;
if(num>MAXNUM) { //öt érték után újrakezdjük a számok generálását
num=0;
torol();
}
do {
i=(int)(90*Math.random())+1; //véletlen lottószám generálása
} while(sz[i]); //addig folytatjuk, amíg nem kapunk új számot
sz[i]=true; //"betesszük" a számot a tömbbe
num++; //eddig n darab számot generáltunk
return i;
}
public int kihuz() {
int i=1;
while(!sz[i]) { //addig folytatjuk, amíg sz[i] igaz nem lesz
i++;
}
if(0<i && i<91) { //nem értük el a strázsát
sz[i]=false; //"kivesszük" a számot a tömbből
num--; //eggyel kevesebb szám van a tömbben
}
return i;
}
public static void main(String[] args) {
int i;
Lotto lotto=new Lotto();
System.out.println("A javasolt lottoszamok:");
for(i=1;i<=MAXNUM;i++){
lotto.general(); //öt különböző számot generálunk
}
for(i=1;i<=MAXNUM;i++){
System.out.println(i+". szam: "+lotto.kihuz()); //kiíratás rendezetten
}
}
}
------------
import java.awt.*;
import java.awt.event.*;
public class LottoFrame extends Frame implements WindowListener {
public LottoFrame(String s) { //konstruktor paraméterrel
super(s); //a Frame osztály konstruktora beállítja az ablak címsorát
}
public static void main(String[] args) {
LottoFrame frame=new LottoFrame("Lottószámok");
frame.setSize(150,70); //beállítja az ablak méretét
frame.addWindowListener(frame); //bekapcsolja az ablakesemények figyelését
frame.show(); //kirajzolja az ablakot
}
public void paint(Graphics g) {
int i;
Lotto lotto=new Lotto();
g.drawString("A javasolt lottószámok:",5,42);
for(i=0;i<Lotto.MAXNUM;i++){
lotto.general();
}
for(i=0;i<Lotto.MAXNUM;i++){
g.drawString(""+lotto.kihuz(),24*i+5,54);
}
}
public void windowOpened(WindowEvent e) {}
public void windowClosing(WindowEvent e) {
System.exit(0);
}
public void windowClosed(WindowEvent e) {}
public void windowIconified(WindowEvent e) {}
public void windowDeiconified(WindowEvent e) {}
public void windowActivated(WindowEvent e) {}
public void windowDeactivated(WindowEvent e) {}
}
---------------
import java.awt.*;
import java.awt.event.*;
public class LottoFrame1 extends Frame implements WindowListener,
ActionListener {
public LottoFrame1(String s) { //konstruktor paraméterrel
super(s); //a Frame osztály konstruktora beállítja az ablak címsorát
}
public static void main(String[] args) {
LottoFrame1 frame=new LottoFrame1("Lottószámok");
MenuItem actionNew=new MenuItem("New");
MenuItem actionQuit=new MenuItem("Quit");
Menu menusor=new Menu("Action");
menusor.setFont(new Font("Arial",Font.BOLD,12));
menusor.add(actionNew);
actionNew.addActionListener(frame); //menüpont figyelése
menusor.add(actionQuit);
actionQuit.addActionListener(frame); //menüpont figyelése
MenuBar fomenu=new MenuBar();
fomenu.add(menusor);
frame.setSize(150,100); //beállítja az ablak méretét
frame.addWindowListener(frame); //ablakesemények figyelése
frame.setMenuBar(fomenu); //főmenü beállítása
frame.show(); //kirajzolja az ablakot
}
public void paint(Graphics g) {
int i;
Lotto lotto=new Lotto();
g.drawString("A javasolt lottószámok:",10,60);
for(i=0;i<Lotto.MAXNUM;i++){
lotto.general();
}
for(i=0;i<Lotto.MAXNUM;i++){
g.drawString(""+lotto.kihuz(),24*i+10,72);
}
}
public void actionPerformed(ActionEvent ev) {
if(ev.getActionCommand()=="New") {
repaint();
}
else if (ev.getActionCommand()=="Quit") {
System.exit(0);
}
}
public void windowOpened(WindowEvent ew) {}
public void windowClosing(WindowEvent ew) {
System.exit(0);
}
public void windowClosed(WindowEvent ew) {}
public void windowIconified(WindowEvent ew) {}
public void windowDeiconified(WindowEvent ew) {}
public void windowActivated(WindowEvent ew) {}
public void windowDeactivated(WindowEvent ew) {}
}
-------------
public static void main(String[] args) {
int i,n=10;
System.out.println("Az elso "+n+" egesz szam:");
for(i=1;i<=n;i++){
System.out.println(i);
}
}
}
--------------
public class Szamok1 {
public static void main(String[] args) {
int i,n=5;
System.out.println("Az elso "+n+" egesz szam:");
for(i=1;i<=n;i++){
System.out.println(i);
}
System.out.println("Az elso "+n+" egesz szam visszafele:");
for(i=n;i>=1;i--){
System.out.println(i);
}
}
}
------------
public class Szamok1a {
public static void main(String[] args) {
int i,n=20;
System.out.println("Az elso "+n+" egesz szam:");
i=15; //kezdőértékadás
while(i<=20) {
System.out.println(i);
i++; //ciklusváltozó növelése
}
i=30;
System.out.println("Az elso "+n+" egesz szam visszafele:");
while(i>=25) {
System.out.println(i);
i--;
}
}
}
-------------
public class Szamok1b {
public static void main(String[] args) {
int i,n=5;
System.out.println("Az elso "+n+" egesz szam:");
i=1; //kezdőértékadás
do { //"do" blokk = a ciklusmag
System.out.println(i);
i++; //ciklusváltozó növelése
} while(i<=n); //ciklusfeltétel: amíg igaz, addig ismétli a ciklusmagot
i=n;
System.out.println("Az elso "+n+" egesz szam visszafele:");
do {
System.out.println(i);
i--;
} while(i>=1);
}
}
-----------
public class Szamok2 {
public static void main(String[] args) {
int i,j,n=10;
System.out.println("Az elso "+n+" paratlan szam:");
j=1; //első páratlan szám
for(i=1;i<=n;i++){
System.out.println(j);
j+=2; //következő páratlan szám
}
}
}
----------
public class Szamok2a {
public static void main(String[] args) {
int i,j,n=10;
System.out.println("Az elso "+n+" paros szam:");
j=2; //első páros szám
for(i=1;i<=n;i++){
System.out.println(j);
j+=2; //következő paros szám
}
}
}
-----------
public class Szamok2b {
public static void main(String[] args) {
int i,j,n=10;
System.out.println("Az elso "+n+" paros szam visszafele:");
j=2*10; //a 10. páros szám
for(i=1;i<=n;i++){
System.out.println(j);
j-=2; //következő paros szám
}
}
}
------------
public class Szamok2c {
public static void main(String[] args) {
int i,j,n=10;
System.out.println("Az elso "+n+" paros szam:");
j=2; //első páros szám
for(i=1;i<=n;i++){
System.out.println("A(z) "+i+". paros szam: "+j);
j+=2; //következő paros szám
}
}
}
-------------------
public class Szamok3 {
public static void main(String[] args) {
int i,j,n=10;
System.out.println("Az 1,2,4,7,11,... sorozat elso "+n+" eleme:");
j=1; //sorozat első eleme
for(i=1;i<=n;i++){
System.out.println("A(z) "+i+". elem: "+j);
j+=i; //sorozat következő eleme
}
}
}
---------------
public class Szamok4 {
public static void main(String[] args) {
int i,n=10;
boolean pozitiv;
System.out.println("Az 1,-2,3,-4,... sorozat elso "+n+" eleme:");
pozitiv=true;
for(i=1;i<=n;i++){
System.out.println(pozitiv?i:-i); //+i vagy -i kiiratása váltakozva
pozitiv=!pozitiv; //true -> false, ill. false -> true váltás
}
}
}
-----------
public class Osszeg {
public static void main(String[] args) {
int i,sum,n=31;
System.out.print("Az elso "+n+" egesz szam osszegenek erteke: ");
sum=0;
for(i=42;i<=73;i++){
sum+=i;
}
System.out.println(sum);
}
}
---------------
public class Osszeg1 {
public int osszeg(int n){
int i,sum=0;
for(i=1;i<=n;i++){
sum+=i;
}
return sum; //visszatér az első n szám összegével
}
public static void main(String[] args) {
int i,n=10;
Osszeg1 o=new Osszeg1();
System.out.println("Szamok osszegenek kiiratasa:");
for(i=1;i<=n;i++){
System.out.println("elso "+i+" szam osszege: "+o.osszeg(i));
}
}
}
-------------
public class Osszeg2 {
public static void main(String[] args) {
int i,j,sum,n=10;
System.out.print("Az elso "+n+" paratlan szam osszegenek erteke: ");
sum=0;
j=36;
for(i=1;i<=n;i++){
sum+=j;
j+=3;
}
System.out.println(sum);
}
}
-----------------
public class Fakt {
public static void main(String[] args) {
int i,n=10;
long f; //bővebb értéktartomány
f=1;
for(i=2;i<=n;i++){
f*=i;
}
System.out.println(n+" faktorialisanak erteke: "+f);
}
}
---------------
public class Veletlen {
public static void main(String[] args) {
int i,n=10;
double szam;
System.out.println(n+" darab veletlen szam a [0,1) intervallumbol:");
for(i=0;i<n;i++){
szam=Math.random(); //véletlen szám generálása
System.out.println(szam);
}
}
}
-------------
public class Veletlen0 {
public static void main(String[] args) {
int i,n=5;
double szam;
System.out.println(n+" darab veletlen szam a [0,1) intervallumbol:");
for(i=0;i<n;i++){
szam=Math.random();
System.out.println(Kerekit.kerekit(szam,4));
}
}
}
-------------
public class Veletlen1 {
public static void main(String[] args) {
int i,n=10;
double[] szamok=new double[n]; //10 elemű valós tömb létrehozása
System.out.println(n+" darab veletlen szam a [0,1) intervallumbol:");
for(i=0;i<n;i++){
szamok[i]=Math.random(); //számok eltárolása a tömbben
}
for(i=0;i<n;i++){
System.out.println(szamok[i]); //számok kiíratása a tömbből
}
}
}
----------------
public class Veletlen2 {
public static void main(String[] args) {
int i,n=10;
double atl=0,min=1,max=0; //a kezdőértékek nagyon fontosak!!!
double szamok[]=new double[10];
System.out.println(n+" darab veletlen szam a [0,1) intervallumbol:");
for(i=0;i<n;i++){
szamok[i]=Math.random();
if(szamok[i]<min){
min=szamok[i]; //ha kisebb, mint az eddigi legkisebb, eltároljuk
}
if(szamok[i]>max){
max=szamok[i]; //ha nagyobb, mint az eddigi legnagyobb, eltároljuk
}
atl+=szamok[i]; //összegezzük a számokat
System.out.println(szamok[i]);
}
atl/=n; //az összeget osztjuk n-nel
System.out.println();
System.out.println("A legkisebb veletlen szam: "+min);
System.out.println("A legnagyobb veletlen szam: "+max);
System.out.println("A veletlen szamok atlaga: "+atl);
}
}
----------------
public class Veletlen3 {
public static void main(String[] args) {
int i,veletlen,n=5,min=1,max=90;
System.out.println(n+" darab veletlen egesz szam a(z) ["+
min+","+max+"] intervallumbol:");
for(i=1;i<=n;i++){
veletlen=(int)(max*Math.random())+min; //típuskényszerítés (int)-re
System.out.println(veletlen);
}
}
}
-------------
import java.awt.*;
import java.applet.*;
public class RajzApplet extends Applet {
public void paint(Graphics g) {
/* egy téglalapot a Graphics osztály void fillRect(int,int,int,int)
metódusával rajzolhatunk ki; az első két paraméter a téglalap bal
felső sarkának x és y koordinátáját, a második két paraméter pedig
a téglalap szélességét és magasságát adja meg */
g.setColor(Color.blue); //a téglalap kitöltő színe kék lesz
g.fillRect(10,20,180,60);
/* egy ellipszist a Graphics osztály void fillOval(int,int,int,int)
metódusával rajzolhatunk ki; a paraméterek azt a téglalapot adják
meg, amelybe az ellipszist rajzoljuk */
g.setColor(Color.red); //az ellipszis kitöltő színe piros lesz
g.fillOval(20,10,100,50);
/* egy sokszöget a Graphics osztály void fillPolygon(int[],int[],int)
metódusával rajzolhatunk ki; az első két paramétertömb a sokszög
csúcsainak x, ill. y koordinátáit adja meg, az utolsó paraméter pedig
a csúcsok számát */
int[] xP={150,240,195},yP={50,50,120};
g.setColor(Color.green);
g.fillPolygon(xP,yP,3);
/* egy vonalat a Graphics osztály void drawLine(int,int,int,int)
metódusával rajzolhatunk ki; az első két paraméter a vonal kezdő-,
a második két paraméter pedig a vonal végpontjának x és y
koordinátáját adja meg */
g.setColor(Color.black);
g.drawLine(10,20,195,120);
g.setColor(Color.black);
g.drawString("Hello!",5,12);
g.setColor(Color.yellow);
g.drawString("Hello!!",55,42);
g.setColor(Color.white);
g.drawString("Hello!!!",105,72);
g.setColor(Color.magenta);
g.drawString("Hello!!!",155,102);
}
}
-------------
public class Lotto {
public static final int MAXNUM=5; //maximum ennyi számmal dolgozunk
private boolean[] sz=new boolean[92]; //milyen számokat generáltunk?
private int num; //hány számot generáltunk már?
public Lotto() { //konstruktor
num=0; //az osztály példányosításakor inicializáljuk n-t
torol(); //az osztály példányosításakor inicializáljuk a tömböt
}
public void torol() {
int i;
for(i=1;i<=90;i++) {
sz[i]=false;
}
sz[0]=true; //strázsa
sz[91]=true; //strázsa
}
public int general() {
int i;
if(num>MAXNUM) { //öt érték után újrakezdjük a számok generálását
num=0;
torol();
}
do {
i=(int)(90*Math.random())+1; //véletlen lottószám generálása
} while(sz[i]); //addig folytatjuk, amíg nem kapunk új számot
sz[i]=true; //"betesszük" a számot a tömbbe
num++; //eddig n darab számot generáltunk
return i;
}
public int kihuz() {
int i=1;
while(!sz[i]) { //addig folytatjuk, amíg sz[i] igaz nem lesz
i++;
}
if(0<i && i<91) { //nem értük el a strázsát
sz[i]=false; //"kivesszük" a számot a tömbből
num--; //eggyel kevesebb szám van a tömbben
}
return i;
}
public static void main(String[] args) {
int i;
Lotto lotto=new Lotto();
System.out.println("A javasolt lottoszamok:");
for(i=1;i<=MAXNUM;i++){
lotto.general(); //öt különböző számot generálunk
}
for(i=1;i<=MAXNUM;i++){
System.out.println(i+". szam: "+lotto.kihuz()); //kiíratás rendezetten
}
}
}
------------
import java.awt.*;
import java.awt.event.*;
public class LottoFrame extends Frame implements WindowListener {
public LottoFrame(String s) { //konstruktor paraméterrel
super(s); //a Frame osztály konstruktora beállítja az ablak címsorát
}
public static void main(String[] args) {
LottoFrame frame=new LottoFrame("Lottószámok");
frame.setSize(150,70); //beállítja az ablak méretét
frame.addWindowListener(frame); //bekapcsolja az ablakesemények figyelését
frame.show(); //kirajzolja az ablakot
}
public void paint(Graphics g) {
int i;
Lotto lotto=new Lotto();
g.drawString("A javasolt lottószámok:",5,42);
for(i=0;i<Lotto.MAXNUM;i++){
lotto.general();
}
for(i=0;i<Lotto.MAXNUM;i++){
g.drawString(""+lotto.kihuz(),24*i+5,54);
}
}
public void windowOpened(WindowEvent e) {}
public void windowClosing(WindowEvent e) {
System.exit(0);
}
public void windowClosed(WindowEvent e) {}
public void windowIconified(WindowEvent e) {}
public void windowDeiconified(WindowEvent e) {}
public void windowActivated(WindowEvent e) {}
public void windowDeactivated(WindowEvent e) {}
}
---------------
import java.awt.*;
import java.awt.event.*;
public class LottoFrame1 extends Frame implements WindowListener,
ActionListener {
public LottoFrame1(String s) { //konstruktor paraméterrel
super(s); //a Frame osztály konstruktora beállítja az ablak címsorát
}
public static void main(String[] args) {
LottoFrame1 frame=new LottoFrame1("Lottószámok");
MenuItem actionNew=new MenuItem("New");
MenuItem actionQuit=new MenuItem("Quit");
Menu menusor=new Menu("Action");
menusor.setFont(new Font("Arial",Font.BOLD,12));
menusor.add(actionNew);
actionNew.addActionListener(frame); //menüpont figyelése
menusor.add(actionQuit);
actionQuit.addActionListener(frame); //menüpont figyelése
MenuBar fomenu=new MenuBar();
fomenu.add(menusor);
frame.setSize(150,100); //beállítja az ablak méretét
frame.addWindowListener(frame); //ablakesemények figyelése
frame.setMenuBar(fomenu); //főmenü beállítása
frame.show(); //kirajzolja az ablakot
}
public void paint(Graphics g) {
int i;
Lotto lotto=new Lotto();
g.drawString("A javasolt lottószámok:",10,60);
for(i=0;i<Lotto.MAXNUM;i++){
lotto.general();
}
for(i=0;i<Lotto.MAXNUM;i++){
g.drawString(""+lotto.kihuz(),24*i+10,72);
}
}
public void actionPerformed(ActionEvent ev) {
if(ev.getActionCommand()=="New") {
repaint();
}
else if (ev.getActionCommand()=="Quit") {
System.exit(0);
}
}
public void windowOpened(WindowEvent ew) {}
public void windowClosing(WindowEvent ew) {
System.exit(0);
}
public void windowClosed(WindowEvent ew) {}
public void windowIconified(WindowEvent ew) {}
public void windowDeiconified(WindowEvent ew) {}
public void windowActivated(WindowEvent ew) {}
public void windowDeactivated(WindowEvent ew) {}
}
-------------
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése