2021. augusztus 20., péntek

A rendszerváltás diszkrét bája

 Álmomban jártam valahol, de nem tudom hol. Homályos az egész. Rengeteg kiváncsi ember egymást taposva akar bejutni a kultúrházba. Lenézek a földre, sok falevél van a lábam előtt, amint látom a szél összehordta a szemetet. A pártállami beidegződésekből adódóan, már az ajtó előtt utamat állta két ruhásszekrény nagyságú nobody-bilding győztes ironkid. A MÚK igazolványom nem volt elégséges a belépéshez, ezért megtámogattam őket egy zöldhasuval, amire kinyílt az húsvér fotocella. köszönőleg oda szólok; "Panem et circenses" Szívesen! hangzik a válasz. A gólemek rusztikus megnyilvánulásából és értelmes tekintetéből csak úgy áradt a műveltség, látszik, hogy levelezőn a széngüriszeti egyetem demagógia szakán végeztek, és most ők az új vagy régi párt fő ajtószóvivői. Az ajtó előtt mindenkinek a gomblyukába vagy gallérjába kerül egy kitűző, amin szeretve tisztelt és hőn szigetelt vezérük vigyorgó képe díszeleg. A jól begyakorolt rutinnal végzett motozás az egyetlen momentum ami szakértelemre utal, amit még az ÁVO-nál tanultak a pufajkások. A Lenin fiuk a maguk leplezetlen őszinteségével eldicsekedtek, azzal hogy együtt jártak a Marxista egyetem erőszakán és a KISZ kiképzőtáborába is Zánkára a vezírrel. Sajnos be kellet fejeznünk az érdekfeszítően tartalmas magasröptű kissé intellektuális és affektált beszélgetést a két hónaljszagú óriásbébivel, mert a hatalmas reflektorok kereszttűzében megjelent a fősámán a kifutón. . A show alatt a bolsevista métely vikáriusa, magabiztosan, önelégült kissé tenyérbemászó bájvigyorral fogatta a lógónyelvű hódolók alig félórás vastapsát. Meglepetten fedeztem fel néhány talpnyaló bárdot a VIP páholyban, a dicső média jeles képviselői lelkesen, kellő áhítattal, hűséges csauszként vetették papírra a vezír patetikus gondolatait. Előttem két Lenin fiú beszélget; Legalább felállna ha beszél, hogy lássunk valamit, de azt mondták ha áll is ekkora. Ja hogy már áll, akkor jó. A mucsajröcsögei sivárcsákót a túltáplált aparatcsikok a liturgia végére szentté avatták, ő lett minden vörösök sztárja. Az avatatlan prókátor szerepében tetszelgő uborkafára felkapaszkodott bájgúnár, csodálatos 3 dimenziós légvárakat vázolt az égre, alig próbálva leplezni Nagyfrigyesi álmait. A vallásalapító enciklikájában kinyilatkoztatta Machivellista nézeteit, és hogy semmilyen kapcsolata sose volt az átkos MSZMP-vel. Némi meglepetésre gittegyletként fogatták el a bölcs vezír minden javaslatát. A százágú csillár fénye alatt is vak sötétben csápoló zsíros tokájú bojárok népes tábora lihegte körbe a négust. Az ömlengések végén az ideológiai egyetértés jegyében harmonikus érzelmi kapcsolat alakult ki közöttük, nyáltól csepegő egyetértésben váltak el, meleg baráti csókok kíséretében egymástól. A Gyilaszi hajdanákok vastapsa még félórán át tartott, de az előrelátó szervezők a kijárat mellet elsősegélyben részesítették a felrepedt szőrös tenyerű infantilis rajongókat. A szappanopera végén vörös lufikat osztogattak az ortodox aparatcsikok, a könnyes szemmel integető klakknak, amiről előzőleg lemosták az oda nem illő M-betűt. Olyan megható volt a búcsú, hogy még én is elérzékenyültem és egy könnycsepp jelent meg a szemem sarkában. Kicsit úgy éreztem magam mint a busmann Xixo a kapitóliumban, vagy mint Csekonics báró az ingyen konyhán. Az anyját, ezekhez képest még Göbbels is hátulgombolós ministránsfiú. Ezek a mamelukok a sötétben keresik a megvilágosodást. Megint a két Lenin fiú; Teeee? Mivan? Tulajdonképpen micsoda a mi vezérünk: császár vagy király? - Egyik se, Hanem? fára-jó. Jaaa! Heee? Mivan? Mi miért választunk hülyéket vezetőnek, Miért? - Miért? Mert normális nem vállalná! Ja akkor értem! A mámoros tekinteteket látva felmerült bennem egy kérdés; Vajon mit szívhatnak ezek, hogy így be vannak tépve, gondoltam adhatnának nekem is belőle. Édes jó Istenem hova kerültem, állítsátok meg a földet le akarok szállni róla, én nem arra megyek!!! Szörnyű rémálmomból hajnalban riadtam fel, csurom vizesen, de megnyugodtam hogy csak sokat ehetem az este, ezért álmodtam össze ennyi badarságot,de akkor mit keres az MSZP-s lufi a széken?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése