2019. január 30., szerda

Osztály létrehozása

A saját osztály létrehozása, megkönnyítheti a munkánkat.

Alkotóelemek;

Az osztály definíciója 2 fő alkotóelemből áll:

az osztály deklarációból,
és az osztály törzsből.
A következő Bicycle osztály példáján bemutatjuk az osztály elemeit.

public class Bicycle {

Az osztály deklaráció az osztály kódjának az első sora. Minimálisan az osztály deklaráció meghatározza az osztály nevét. Az osztálytörzs az osztály deklarációt követi, és kapcsos zárójelek között áll. Az osztály törzs tartalmazza mindazt a kódot, amely hozzájárul az osztályból létrehozott objektumok életciklusához: konstruktorok, új objektumok inicializálására, változó deklarációk, amelyek megadják az osztály és objektumának állapotát, és eljárásokat az osztály és objektumai viselkedésének meghatározására.

    private int cadence;
    private int gear;
    private int speed;
Az osztály három tagváltozót definiál az osztálytörzsön belül. A következő konsrtruktor a tagváltozók kezdőértékeinek beállítására biztosít lehetőséget.

    public Bicycle(int startCadence, int startSpeed, int startGear) {
        gear = startGear;
        cadence = startCadence;
        speed = startSpeed;
    }
Végül négy metódus teszi teljessé az osztályt:

    public void setCadence(int newValue) {
        cadence = newValue;
    }
    public void setGear(int newValue) {
        gear = newValue;
    }
    public void applyBrake(int decrement) {
        speed -= decrement;
    }
    public void speedUp(int increment) {
        speed += increment;
    }
}

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése