2024. január 4., csütörtök

Katonai drónok tesztelése, szimulált környezetben, feladat modellezése C++ segítségével

A C++ programozási nyelv  kiválóan alkalmas több eszköz összehangolt vezérlésére és működésének modellezésére. (lásd még FORTRAN C++ ) A C++ a programozási környezet jó választás a hálózati szimulációkhoz. A mai hálózatközpontú világban a drónok több IOT eszközzel lépnek kapcsolatba. Műholdakkal navigálnak, szinkronizálják repülési útvonalukat más járművekkel, a raj ellenséges területek támadására képes akár több célpont esetén is. Különösen jól támogatja az objektum orientált számítógépes nyelv C++. Ezért látjuk a a korábbi kódok gyakoriságának növelése és C++-ban kódolt új szimulációk. A pilóta nélküli légi jármű (UAV) szimuláció az Air Force Research Labban volt FORTRAN-ról új C++-ra konvertálva CADAC++ nevű architektúra, amely teszi UAV-k, célpontok többszörös példányosítása, és műholdak. Ez az új képesség lehetővé teszi a kirepülési pályák tanulmányozása, harmadik fél célzás és megosztott információmegosztás. Jelen írás célja, hogy kiemelje a szimulációs architektúra és bemutatni néhányat tipikus eljegyzési forgatókönyvek. Az építészet a öröklött osztályok hierarchikus felépítése. A UAV, cél és műholdas osztályok öröklik a három szabadságfokú mozgásegyenlet osztályokból Round3, közvetítve a gömb alakú forgó Föld modell. Viszont ezek osztályok öröklik a kommunikációs struktúrát a Cadac alaposztály. Az összetevők a jármű, pl. aerodinamika, meghajtás, ill autopilot, modulok képviselik, amelyek a járműosztályok tagfüggvényei. A modulok közötti kommunikáció a védett modul-változó tömbök. Minden példányosított jármű objektum be van zárva módszereit és adatait. Kommunikálni között járművek, adatcsomagok betöltődnek egy globálisra adatbusz más járművek általi visszahíváshoz. Bemenet ASCII fájlban történik, és a kimenet kompatibilis a CADAC Stúdióval, egy ábrázolással és adatokkal feldolgozási csomag. Az UAV szimuláció főként a szintézis eszköz a komponensek finomításához elsődleges jármű és teljesítményének feltárása kölcsönhatásba lép a környezetével. A három a transzlációs szabadsági fokok megnövekednek dőlésszög- és dőlésszög-dinamikával (ún pszeudo 5 DoF szimuláció). Autopilot funkciók átviteli függvényekkel modellezik, amelyek generálja a belső hurok dinamikáját, míg a a külső hurok tartalmazza a navigációt és az útmutatást funkciókat. Terminálkereső vezeti a járműveket arányos navigációval a célba. A dolgozat felvázolja az osztály szerkezetét a szimulációban foglalkozzon azzal a polimorfizmussal, amely futás közben létrehozza a jármű objektumokat, és magyarázza el a kommunikációs buszt a tárgyakat. Az általános UAV kulcselemei – aerodinamika, hajtás, irányítás és vezérlés – vannak összefoglalva, majd a pályarajzok következnek UAV-k, műholdak és célpontok.

https://www.youtube.com/watch?v=oD6UsPjwF5A
https://www.youtube.com/watch?v=W8iwJbnMAKY
https://www.youtube.com/shorts/xkE_SneVzD8

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése